تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۵ - ۰۰:۰۱
بانک جهانی : کشورهای منزوی رشد نمی کنند # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/2/75 بانک جهانی اعلام کرد: کشورهایی که درهای خود را به روی تجارت و سرمایه گذاری بین المللی گشوده اند سریع تر از کشورهایی که درهای خود را بسته اند رشد می کنند .
به گزارش یونایتدپرس از واشنگتن این بانک گفت : ائتلاف اقتصاد جهانی فقط به تعدادی انگشت شمار از کشورهای درحال توسعه به ویژه در شرق آسیا و آمریکای لاتین کمک می کند .
یک گزارش بانکی جدید تحت عنوان " چشم اندازهای اقتصادی جهان و کشورهای درحال توسعه " نیز پیش بینی می کند که اقتصاد جهان در سال 1996 میلادی 1/3 درصد رشد می کند و تا سال 2005 میلادی سالانه 5/3 درصد رشد خواهد کرد .
در این گزارش آمده است کشورهای جنوب صحرای آفریقا ، اروپای شرقی و خاورمیانه در آستانه انزوا قرار گرفته اند اما هنوز نسب به کشورهای صنعتی و کشورهای روبه توسعه شرق آسیا درحال تنزل هستند .
مایکل برانو یک اقتصاددان بلند پایه این بانک گفت : " یک کشور با گشودن درحای خود می تواند به خودش کمک کند ." وی افزود: " اگر شماسوال کنید چه چیز می تواند یک کشور را موفق تر از کشورهای دیگر کند ، رویهمرفته می توان گفت این به تلاشهای این کشور بستگی دارد ."