امریکا در تحریم اقتصاد ایران به هدف خود دست نخواهد یافت # دهلی نو - خبرگزاری جمهوری اسلامی 1/3/74 به نوشته یک روزنامه نگارسرشناس هندی اقدام امریکا در جهت اعمال تحریم بازرگانی علیه ایران بیشتر یک اقدام احساساتی بوده است و به هدف خود نخواهد رسید.
کاسامنون درمقاله ای باعنوان تلاش برای غیر قانونی کردن ایران که در شماره روزدوشنبه روزنامه ندو به چاپ رسید می نویسد: اقدام کلینتون انتقام جویی از مشکلاتی که ایران با به گروگان گرفتن امریکائیها در سال 1980 برای ان کشور ایجاد کرد می باشد.
کلینتون بااین اقدام خود سعی کرده است با کسب حمایت صهیونیستها شانس موفقیت خود به عنوان ریس جمهور طرفدار رژیم صهیونیستی در انتخابات اینده را افزایش دهد .
به نوشته منون روت انگلستان که در بسیاری از مسایل بین المللی از سیاست امریکا پیروی می کند نسبت به اقدام امریکاعلیه ایران ازخود تمایلی نشان نداد. این درحالیست که کشورهای فرانسه والمان با پیروی از سیاست های مستقل خود در مورد خاور میانه حمایت از اقدامات امریکا علیه ایران را قاطعانه رد کردند.
منون در پایان مقاله خود نتیجه گیری می کند که کلینتون ممکن است بر این اعتقاد باشد که قطع روابط بازرگانی باایران این کشور را از دسترسی به ارز مورد نیاز خود محروم خواهد کرد. ولی با توجه به این که نفت ایران حتی در میان کشورهای غربی خریداران زیادی دارد این اعتقاد درست به نظر نمی اید.
پایان/ 13/ 300/ 23 سطر