قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری افزایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/22 اقتصاد.کشاورزی.گندم.خرید تضمینی گرگان - عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: براساس ابلاغ معاونت برنامه ریزی واقتصادی وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم درسال زراعی 90-89 با 300 ریال افزایش به سه هزار و 600ریال رسید.
سیدحمید رضا میرآفتاب روز دوشنبه اظهارداشت: قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک از قبیل گندم ، جو و ذرت پس از بررسی در کمیته های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به هزینه های تولید ، تعیین و به دولت ارسال و تصویب شده و در اسرع وقت، مصوبه آن به منظور اطلاع کشاورزان و تولیدکنندگان اعلام می شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: کشاورزان گلستانی هیچ دغدغه ای برای فروش محصول گندم در سال جاری نخواهند داشت و خرید تضمینی گندم در استان همچون سنوات گذشته در نخستین ماه برداشت آغاز خواهدشد.
عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با بیان اینکه فصل خرید گندم تولیدی استان گلستان هر ساله از اواسط خردادماه آغاز می شود، افزود: در حال حاضر مراکز متعددی برای تحویل این محصول استراتژیک در حال تجهیز و آماده سازی نهایی می باشد.
میرآفتاب اضافه کرد: در سال زراعی جاری حدود 400 هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است و براساس پیش بینی اسفند ماه سازمان جهاد کشاورزی استان 825 هزارتن محصول گندم از این اراضی برداشت خواهد شد.
وی گفت: تا سال گذشته بهای خرید گندم کشاورزان توسط بانک ملت پرداخت می شد اما در سال جاری بانک سپه به عنوان بانک عامل خرید گندم کشاورزان تعیین شده است.
به گفته وی ، یکی از ویژگی های خرید گندم کشاورزان در سال زراعی 90- 89 این است که اکثر مراکز خرید استان به صورت مدرن و مکانیزه درآمده اند و انبارهای معمولی و غیرمکانیزه برای تحویل گندم کشاورزان به حداقل ممکن رسیده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پایان یادآور شد: تهیه نرم افزار جامع خرید گندم یکی دیگر از مزایای خرید گندم سال جاری در استان می باشد که به صورت متمرکز و online این کار در سطح استان انجام خواهد شد.
/508/601 شماره 102 ساعت 14:23 تمام