سیل وتگرگ شدید، بیش از10 میلیارد ریال به شهرستان گرمی خسارت وارد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/17 اجتماعی.داخلی.سیل گرمی ، اردبیل - فرماندار گرمی گفت: بر اثر بارش شدید وناگهانی باران ، رگبار وتگرگ، در مناطق قره آغاج بخش انگوت وروستاهای بشیرلو ،کله سروانی بخش مرکزی این شهرستان، بیش از 10 میلیارد یال به تاسیسات زیر بنایی، منازل ،معابر عمومی ومزارع،خسارت وارد شده است.
عزیر صحرایی روز شنبه به ایرنا افزود: سیل در قره آغاج انگوت باعث بهم ریختن ابنیه، انسداد موقت جاده قره آغاج-پارس آباد، تلف شدن دهها راس گوسفند وقطع موقت آب وراه برخی روستاهای این منطقه شد.
وی ادامه داد: تگرگ ورگبار شدید همچنین منجر به مصدومیت 4 تن از اهالی قره آغاج نیز شده بود که با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر گرمی، پانسمان شده وبه مکانهای امن انتقال یافتند.
صحرایی از حضور به موقع رئیس وامدادگران جمعیت هلال احمر گرمی در محل حادثه قدردانی کرد و گفت: میزان دقیق خسارات وارده به عشایر ساکن در مناطق کوهستانی وهمچنین مزارع گندم انگوت در حال بررسی است.
عبداله ابراهیم زاده بخشدار مرکزی گرمی نیز گفت: گزارشهای اهالی این بخش حاکی است بارش باران وتگرگ، به بخشهای قابل توجهی از 15 روستای بخش مرکزی گرمی خسارت وارد کرده است.
بارش باران و جاری شدن سیلاب به بخشی از اراضی زراعی شهرستان بیله سوار مغان خسارت زد .
همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا از شهرستان بیله سوار ، سیلاب به بخشی از زمین های کشاورزی در روستاهای انجیرلو ، اکبر داود ،قیزقلعه سی خسارت وارد کرده است ولی هنوز از میزان خسارت وارده گزارش دریافت نشده است .
اداره هواشناسی بیله سوار مغان میزان بارش در این شهرستان را 5/9 میلیمتر ذکر کرد ولی بارش باران در این شهرستان ناگهانی و بصورت رگبار شدید بوده و موجب جاری شدن سیل شده است .
کارشناسان بیمه و کشاورزی بیله سورا مغان مشغول برآورد خسارت وارده به مزارع هستند .
همچنین عصر روز شنبه بارش تگرگ شدید برای مدتی شهر اردبیل را سفید پوش کرده و خساراتی به درختان میوه در مناطقی از این شهر وارد کرد .
بر اثر بارش شدید تگرگ و باران تعدادی از خیابان های این شهر دچار آب گرفتگی شد .
7118/530/7124 شماره 091 ساعت 20:09 تمام