زیرساخت های پایانه مرزی رازی خوی تکمیل می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/06 اقتصاد.پایانه رازی.جاده خوی - قطور خوی _ فرماندار شهرستان خوی از تکمیل زیرساخت های پایانه مرزی رازی و جاده خوی - قطور خبر داد.
غلامحسین عماری عصر روز یکشنبه در دیدار از این پایانه مرزی گفت: با احداث سایت های پوششی تلفن همراه در مرز رازی تا دو ماه آینده جاده خوی - قطور زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار می گیرد.
وی از رفع مشکل برق و امکانات رفاهی این پایانه تا نیمه اول سال جاری نیز خبر داد و افزود: در حال حاضر تردد مسافر و خودروهای سواری از مرز رازی صورت می پذیرد و در آینده نیز شاهد ترانزیت کالا از این مرز خواهیم بود.
فرماندار خوی در بازدید از روند احداث و تکمیل جاده بین المللی خوی - قطور هم گفت: این جاده یکی از راههای مواصلاتی ایران به ترکیه و اروپاست که با احداث و تکمیل این جاده عملیات ترانزیت کالا و مسافر با ترکیه و کشورهای اروپایی با سرعت و سهولت انجام می شود که 85 درصد از برنامه های این طرح عملی شده است.
وی افزود: این جاده 75 کیلومتری که از طریق ایستگاه رازی ایران را به کشور ترکیه وصل می کند، تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
در حال حاضر عمده تبادل و ترانزیت جاده ای در استان کالا از این طریق مرز بازرگان و سرو با ترکیه انجام می پذیرد و مسیر ریلی ایران نیز از طریق ایستگاه رازی شهرستان خوی وارد کشور ترکیه می شود.
شهرستان خوی با بیش از 320 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری شمال مرکز اذربایجان غربی واقع است.
7128/581/ 1645 شماره 049 ساعت 12:18 تمام