استاندار آذربایجان غربی بر تکمیل زیرساختهای پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تاکید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/08 اقتصاد.ارتباطات.پایانه مرزی.تمرچین پیرانشهر، مهاباد- استاندار آذربایجان غربی، برضرورت شتاب بخشی در تکمیل زیرساخت های پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید جلال زاده، سه شنبه شب در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان در پیرانشهر، خواستار ساماندهی و تکمیل هرچه سریعتر این پایانه مرزی برای فعال شدن بخش صادرات آن شد.
وی گفت: برای دستیابی به یک میلیارد و 200 هزار دلار صادرات هدف گذاری شده استان در سال جاری فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز در این زمینه ضرورت دارد که پایانه های مرزی یکی از مهمترین این زیرساخت ها به شمار می رود.
جلال زاده به اهمیت پایانه مرزی تمرچین در زمینه صادرات اشاره و تاکید کرد : باید با فعال کردن هرچه بیشتر این پایانه زمینه لازم برای آسان سازی در امر صادرات از آذربایجان غربی برای صادرکنندگان و تردد مسافر فراهم شود.
وی همچنین بر فعال شدن قرنطینه گیاهی و دامی و آزمایشگاه استاندارد و تحقیقات صنعتی تاکید و اظهار امیدواری کرد: پایانه تجاری این سایت تا هفته دولت آماده بهره برداری شود.
استاندار آذربایجان غربی در چهل و دومین سفر شهرستانی خود روز سه شنبه میهمان مردم پیرانشهر بود.
پایانه مرزی تمرچین بعد از پایانه مرزی بازرگان در شهرستان ماکو فعال ترین مرزی زمینی جمهوری اسلامی است که هم اکنون به عنوان یکی از کوتاه ترین راه های زمینی جمهوری اسلامی به حوزه کشورهای خلیج فارس و دریای مدیترانه مورد استفاده بازرگانان و تجار کشورهای منطقه قرار می گیرد.
استان آذربایجان غربی در زمان حاضر دارای پنج پایانه مرزی است که یک پایانه در مقابل جمهوری خودمختار نخجوان، سه پایانه درمقابل ترکیه و یک پایانه در مقابل عراق فعالیت می کنند.
584/645/587 شماره 043 ساعت 10:33 تمام