سند هویتی و تمبر یادبود سردار شهید علی هاشمی در اهواز رونمایی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/15 فرهنگی.دفاع مقدس.تجلیل از شهدا.تمبر یادبود شهید هاشمی اهواز- آیین رونمایی از سند هویتی و تمبر یادبود سردار شهید علی هاشمی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و اعضای خانواده شهید در اداره کل ثبت احوال استان خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان دراین آیین اظهارداشت: خوزستان باید شهید هاشمی را به مردم معرفی و به این شهید عزیز افتخار کند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی افزود: شهید هاشمی را باید به عنوان الگوی ماندگار و چهره پر آوازه دفاع مقدس بیشتر به مردم معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه هویت دفاع مقدس، هویت دینی و آرمانی است، اظهارداشت : دفاع مقدس به نسخه قابل تکثیری در دنیای امروز تبدیل شده است و نقش خوزستان دراین امر نقش تعیین کننده ، سرنوشت ساز و غیر قابل انکار است.
حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: مسوولان استان خوزستان باید از ارزش های دفاع مقدس دراستان حمایت کنند و به آن بها بدهند.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج ) خوزستان نیز دراین آیین اظهار داشت: سند هویتی بیانگر سابقه و عمل تمامی انسان هایی است که برای نجات انسان های دیگر مجاهدت و ایثارگری می کنند و این مجاهدت باعث می شود که جامعه زنده بماند، هویت پیدا کند و در جهت اهداف متعالی خود حرکت کند.
سردار حسن شاهوارپور افزود: آنچه که می تواند به عنوان معرف و الگو برای آیندگان باشد ارائه مکتوبات و اسناد هویتی است.
وی ادامه داد: رونمایی از سند هویتی و تمبر یادبود شهید علی هاشمی اقدام بی نظیری است تا از این طریق بتوان شخصیت بزرگی را به آیندگان معرفی کرد که برای مردم الگو باشد.
مدیرکل ثبت احوال خوزستان نیز در خصوص برنامه های مهم ثبت احوال علاوه بر ثبت وقایع حیاتی گفت: هم اکنون چاپ شناسنامه افراد بزرگسال بالای 15 سال به صورت مکانیزه در تمام شهرهای استان در حال انجام است.
بهنام مریدی به برنامه آرشیو کردن الکترونیکی اسناد اشاره داشت و افزود: این اقدام دراهواز و 10 شهر تابع استان عملیاتی شده و هم اکنون از هفت میلیون و 500 هزار سند موجود در استان، یک میلیون و 500 هزار سند آرشیو شده است.
وی گفت: زیرساخت های صدور کارت ملی هوشمند درحال آماده شدن است و برآورد می شود تا سال 91 آغاز شود و این کارت می تواند 17 عملیات را انجام دهد و جایگزین کارت های بانکی، دفترچه های بیمه و کارت سوخت شود.
مدیرکل ثبت احوال خوزستان با اشاره به تهیه گنجینه اسناد هویتی، توضیح داد: در حال گردآوری اسناد هویتی از مفاخر و بزرگان استان هستیم.
درکنار آیین رونمایی از سند هویتی و تمبر یادبود سردار هور شهید علی هاشمی که همزمان با روز جانباز برگزار شد از کارکنان جانباز اداره کل بت احوال استان نیز تجلیل به عمل آمد.
سردار سرلشکر علی هاشمی فرمانده قرارگاه نصرت بود که در تیرماه سال 1367 در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش تیرماه سال گذشته پس از20 سال کشف و دراهواز به خاک سپرده شد. ک/2 7161/641 شماره 155 ساعت 16:02 تمام