تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
خراسان شمالی رنگ و بوی پاییز گرفت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/07 اجتماعی.سرما.هواشناسی بجنورد - با گذشت پنج روز از شروع ناپایداریهای جوی و کاهش هفت درجه ای دما، استان خراسان شمالی رنگ و بوی پاییزی به خود گرفت.
به گزارش ایرنا افت دما و سرد شدن هوای این استان بخصوص در شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ساکنان و نیز مسافرانی را که در مسیر عبور خود در این شهر توقف کرده بودند غافگیر کرده است.
براساس این گزارش کاهش دمای هوای چند روز اخیر در بجنورد موجب شده بوستانهای این شهر که شبها اتراقگاه شمار زیادی از مسافران عبوری از این خطه بود، از مسافران خالی شود.
همچنین براساس گزارشهای دریافتی با کاهش محسوس دما بخصوص در نواحی کوهستانی، روستاییان ساکن در دامنه های سالوک و آلاداغ به پوشیدن لباسهای گرم روی آورده اند.
شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی نیز اعلام کرد: با کاهش نسبی دمای هوا که متعاقب بارندگی های چند روز گذشته روی داد مصرف آب شرب کاهش یافته و مشکلات چند روز پیش شهروندان بجنوردی در زمینه تامین آب آشامیدنی برطرف شد اداره کل هواشناسی خراسان شمالی وضعیت هوای این استان در 24 ساعت آینده را نیمه ابری همراه با وزش باد و در پاره ای نقاط ابری همراه با رگبار و رعد و برق اعلام کرد.
بنا به اعلام این اداره، روند کاهش دمای هوای این استان تا روز سه شنبه هشتم شهریورماه ادامه خواهد داشت. ک/3 2712/626/ 684 شماره 079 ساعت 13:04 تمام