فرمانده پلیس راه گیلان: ترافیک در کلیه محورهای استان روان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/12 اجتماعی.جاده.گیلان رشت - فرمانده پلیس راه گیلان در تشریح آخرین وضعیت تردد در جاده های استان گفت: با وجود ورود انبوه مسافر طی سه روز پس از تعطیلات عید سعید فطر، هم اکنون ترافیک در کلیه محورهای مواصلاتی گیلان روان و عبور و مرور خودروها به صورت عادی در جریان است.
سرهنگ مجید جمشاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه ترافیک کنونی در آزادراه رشت - قزوین نسبت به روزهای عادی سنگین است اما با توجه به ورود پرشمار مسافران به گیلان، عبور و مرور خودروها در این محور روان می باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و تصمیم مسافران برای حضوری بیشتر در گیلان، پیش بینی می کنیم طی روزهای آتی حجم تردد خودروها از محورهای استان بویژه آزادراه رشت - قزوین بیشتر از روزهای معمول باشد.
فرمانده پلیس راه گیلان با تاکید بر اینکه طی سه روز گذشته هیچ گره ترافیکی کوری در محورهای استان ایجاد نشد، ادامه داد: تنها در حدفاصل امامزاده هاشم، ورودی شهر رودبار و شهر منجیل آن هم به دلیل باریکی جاده تردد خودروها به کندی صورت می گیرد اما عبور و مرور روان است.
وی همچنین وضعیت تردد خودروها در محورهای غرب گیلان شامل محور آستارا مسیر تالش تا پونل و محور شرق شامل رودسر و ورودی به استان مازندران را نیز دارای بارترافیکی روان ذکر کرد.
جمشاد با اشاره به آخرین آمار ورود خودروها به گیلان اضافه کرد: طی سه روز گذشته حدود یکصد و 60 هزار خودرو به استان وارد شده اند و از مجموع 53 تصادف جاده ای ؟ یک نفر فوتی و 71 تن مجروح بر جای مانده است.
وی از همه مسافران و گردشگران خواست با رعایت موارد ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی و با صبر و حوصله مسیر خود را بپیمایند و از عجله و سرعت غیرمجاز در جاده ها پرهیز کنند تا جان خود و امنیت دیگر مسافران به خطر نیفتد.
به گزارش ایرنا ، پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از هفته گذشته برای ایجاد امنیت مسافران نیمه سوم تعطیلات تابستان تمام امکانات خود را آماده کرده و با 66 تیم خودرویی و 45 تیم موتور سیکلت سوار و بیش از یک هزار نیروی انسانی ، درصدد تسهیل تردد مسافران گیلان تا پایان تابستان است.ک/3 ص/695/506 شماره 016 ساعت 09:47 تمام