تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
کارنامه سفرهای استانی / یزد / رضایت مردم از مصوبات سفرهای استانی و تاثیر آن بر زندگی محرومان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/26 اجتماعی.دولت دهم.سفرهای ریاست جمهور.یزد یزد - مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیات دولت در استان یزد بویژه در مناطق محروم و روستایی و مخصوصا پروژه های مهمی چون آب و گاز تاثیرات مطلوبی در زندگی مردم برجای گذاشته است .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، این تاثیرات بویژه در دور اول سفر که بسیاری از مصوبات آن اجرایی و به بهره برداری رسیده بیشتر نمایان شده و مردم به وضوح، نتایج پیامدهای مثبت آن را در زندگی خود احساس می کنند.
در دور دوم سفر نیز هر چند روند اجرایی طرحها همانند دور اول نبود اما تعدادی از مصوبات این دور نیز در قالب پروژه های کوچک و بزرگ، راه اندازی شده و بخش قابل توجهی از آنها از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخودار است هر چند به گفته مسوولان ذیربط کمبود یا نبود اعتبار مشکل اصلی کندی پیشرفت پروژه هاست .
مصوبات دور سوم سفر نیز در آغاز راه است و تا رسیدن به نتایج مطلوب فاصله دارد اما تمام تلاش دولت خدمتگزار محقق شدن تمام این مصوبات است که امید است عملی شود.
یک روستایی بخش بهمن ابرکوه که امسال از نعمت گاز برخودار شده اند شرایط موجود را با قبل از آن قابل مقایسه ندانست و از مسوولان و بویژه رییس جمهور تشکر کرد.
علی کارگران گفت : گاز، نعمت خدادادی و خوبی است که دولت آن را به مردم این بخش هدیه کرد.
مقیمی از روستاییان اسفندار ابرکوه هم گاز کشی به این مطنقه را موجب تغییرات قابل توجهی در زندگی مردم دانست و گفت: آسایش و رفاه نباید مختص شهرنشینان باشد که دولت نهم و دهم این را در عمل ثابت کرد.
یک شهروند امامشهر یزد هم از اینکه منطقه آنها از خردادماه امسال دارای یک سالن ورزشی مجهز شده ابراز خرسندی کرد .
علی حفیظی افزود: منطقه امامشهر از جوانان مستعد و خوبی برخوردار است و ساخت این سالن نقش مثبتی در جلوگیری از بزهکاری جوانان و سوق دادن آنها به ورزش خواهد داشت.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفرهای استانی دولت در استان یزد درباره وضعیت این مصوبات به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل اعتبارات، مشکل اصلی اجرایی شدن به موقع پروژه ها بویژه در دور دوم و سوم سفر است.
محمدعلی اعتباری افزود : تعداد مصوبات دور دوم برای آبادانی استان بسیار زیاد است اما بخشی از اعتبارات لازم برای آنها منظور نشده است.
وی به تازه ترین پروژه های راه اندازی شده یا در شرف راه اندازی در سالجاری در قالب مصوبات دور اول و دوم اشاره کرد و گفت: پنج روستای بخش بهمن ابرکوه، چهار روستای اسفندار همین شهرستان و همچنین شش روستای شرق این منطقه، امسال از نعمت گاز برخوردار شدند.
اعتباری همچنین راه اندازی سالن ورزشی امامشهر و نواب صفوی یزد ،صدرآباد شهرستان صدوق و سالن ورزشی رکن آباد میبد را از پروژه های مورد بهره برداری در خردادماه امسال در استان یزد ذکر کرد.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات هیات دولت در استان یزد از استخر جانباز یزد هم یادی کرد که با 95درصد پیشرفت فیزیکی در شرف افتتاح است .
وی با بیان اینکه مدرسه شبانه روزی علی جعفری و یک سالن ورزشی دیگر نیز در یزد در مهرماه امسال راه اندازی می شود، اظهار داشت: دو خانه مهر ویژه بازنشستگان هم از جمله مصوبات بوده که یکی راه اندازی شده و دیگری در شرف بهره برداری است .
اعتباری همچنین از راه اندازی ساختمان انتقال خون و مجتمع فرهنگی زندان یزد در سال جاری خبر داد و افزود: آبرسانی به شهر مهریز 70درصد و تصفیه خانه همین شهر 88درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته این مقام مسئول ،پست و خط انتقال برق طبس به ترتیب 72 و 95درصد و پست برق رستاق هم 91درصد پیشرفت دارد ضمن آنکه پست برق بافق از پیشرفت کاری 88درصدی برخوردار است اما خط انتقال آن راه اندازی شده است.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات هیات دولت در استان یزد اضافه کرد: پست و خط انتقال برق فولاد اردکان 60درصد پیشرفت کاری دارد و خط 132 بهاباد هم صددرصد تکمیل شده است.
اعتباری در ادامه اظهار داشت:مصوبات سفر اول شامل 198مصوبه و 15توافق است که از مجموع 213 بند مصوبه و توافق (در قالب 513 پروژه ) 147مصوبه (شامل 458 پروژه ) بصورت کامل اجرا شده و در واقع 95درصد از مجموع مصوبات و توافق نامه ها محقق شده است .
وی برآورد اعتباری مصوبات را بالغ بر27 هزار 712 میلیارد ریال شامل 55 درصد آبرسانی، سد و انتقال برق، 5/12درصد صنعت، 5/11درصد راه و راه آهن، 7درصد آموزشی، فرهنگی و ورزشی و 5/3درصد نفت و گاز اعلام کرد.
به گفته این کارشناس، سفر دوم هم شامل 230مصوبه و 21توافق است که از مجموع 251 بند مصوبه و توافق (در قالب 395 پروژه ) 70مصوبه (شامل 142پروژه ) بصورت کامل اجرا شده و 68درصد از مجموع مصوبات و توافق نامه ها اجرایی شده است .
دبیر ستاد پیگیری مصوبات هیات دولت در استان، برآورد اعتباری مصوبات این دور از سفر را هم بالغ بر 16 هزار 141میلیارد ریال شامل 10درصد آبرسانی، سد و انتقال برق، 5/47درصد صنعت، 18درصد راه و راه آهن، 9درصد آموزشی، فرهنگی و ورزشی و 5/4درصد نفت و گاز اعلام کرد.
وی اهم اقدامات سفر اول هیات دولت به یزد را ساخت و تکمیل 67سالن و مجموعه ورزشی، تکمیل 55مدرسه خیر ساز، ساخت 21بیمارستان ،مرکز تحقیقات و بخش، ایجاد 431مورد تعاونی ( بانوان ، فارغ التحصیلان ، ایثارگران )،ساخت 500 واحد مسکونی ویژه معلولین و محرومین و ساخت 6 هزار واحد مسکونی روستایی، تجهیز بیمارستان های استان به بیش از 96دستگاه بیمارستانی اعلام کرد.
این مقام مسئول، مصوبات مهم این دور از سفر را آبرسانی به 9 شهر ( بافق، تفت، اشکذر، زارچ، ندوشن، مهریز، بهاباد، رستاق )، گازرسانی به 141روستا و 12شهر ،ساخت بیمارستان طبس،ساخت راه بافق به یزد، ساخت 2 مخزن 20میلیون لیتری سوخت،ساخت 3مورد تقاطع غیر همسطح ( همافر، کاشانی، حسابی ) توسط شهرداری، ساخت ساختمان انتقال خون یزد، اجرای سیستم دفع فاضلاب 4 بیمارستان استان،ساخت 11ایستگاه آتش نشانی، احیا و مرمت 880 قنات و ساخت 38 آب بند، ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی جهان آباد میبد و تصفیه خانه شهرک صنعتی مهریز اعلام کرد.
به گفته وی ،ساخت و تکمیل شبکه ها و تاسیسات فاضلاب شهرهای استان (یزد، تفت، میبد، اردکان )، ساخت و تکمیل چهار مجتمع آبرسانی روستایی (مجتمع کوثر صدوق ،زمزم طبس ،مجتمع فراغه ابرکوه و مجتمع ده بالا تفت )، شروع ساخت پست و خط400kv طبس و شروع ساخت پست و خط 400kv بافق را از دیگر پروژه های مهم سفر دور اول اعلام کرد.
اعتباری همچنین اهم اقدامات سفر دوم هیات دولت به یزد را شامل ساخت و تکمیل 28 پروژه ورزشی آموزش و پرورش،51 مورد مرمت و بازسازی آثار، بناها، بافت ها و بقاع متبرکه،ساخت و تکمیل 44سالن و مجموعه ورزشی ،اجرای 15 طرح تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری 7 هزار و 740 میلیارد ریال در قالب طرح آمایش صنعت، ساخت و توسعه 19 بیمارستان، بخش، مرکز رشد و آزمایشگاه،ساخت و تجهیز 8 پایگاه اورژانس اعلام کرد.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات هیات دولت در استان، مصوبات مهم این دور از سفر را هم ساخت راه آهن یزد به اقلید ( اصفهان - شیراز)، نصب و راه اندازی 60 سایت BTS و 300 کیلومتر فیبر نوری، اختصاص 40 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های دانشگاه پیام نور ،ساخت دانشگاه امام صادق (ع) مهریز،ساخت پست 63/400 کیلوولت شهید سامعی ،ساخت بیمارستان شهید رهنمون، ارتقاء فرودگاه یزد به فرودگاه بین المللی ، ساخت ساختمان های آموزشی، کتابخانه و محوطه سازی دانشگاه یزد ،ساخت 8 ایستگاه آتش نشانی ،تکمیل مرکز تحقیقات ژنتیک میبد و مرکز تحقیقات سالمندان اردکان،اختصاص 150 میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای متقاضیان واجد شرایط،ارائه تسهیلات به فرهنگیان استان، 4دستگاه MRI و SCAN CT برای بیمارستان های شهید رهنمون و شهدای کارگر و ساخت مرکز امداد هوایی استان اعلام کرد.
اعتباری با بیان اینکه مصوبات دور سوم سفر نیز در دست اقدام است، اهم مصوبات این دور از سفر را اختصاص مبلغ 400 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای کوچک قطعه سازی هواپیما و طرحهای نیمه تمام، انتشار اوراق مشارکت به میزان 100میلیارد تومان جهت تسریع در اجرای طرحهای عمرانی آب استان، اختصاص مبلغ 62 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه، ایجاد بارانداز و دپوی کالای منطقه مرکزی کشور توسط بخش غیر دولتی و ساخت بیمارستان بهاباد و ساخت بیمارستان صدوق با مشارکت خیرین اعلام کرد.
به گفته وی، ساخت بیمارستان (32) تختخوابی در شهرستان خاتم و توسعه بیمارستانهای ابرکوه و بافق، ساخت دانشکده دندانپزشکی و پرستاری و مامایی یزد ،پیراپزشکی ابرکوه و ساخت دانشکده پرستاری میبد و مجوز ساخت دانشکده پرستاری طبس و ساخت دانشکده طب سنتی اردکان، اختصاص مبلغ 50میلیارد تومان کمکهای بلاعوض به شرکتهای تعاونی فراگیر ملی، اختصاص مبلغ پنجاه 50 میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات بلندمدت یارانه دار با اولویت فارغ التحصیلان و بانوان و تشکیل تعاونیهای دانش بنیان،اختصاص مبلغ 9میلیارد تومان توسط استانداری طی پنج سال در راستای طرح پدافند غیرعامل و اسکان مردم در حوادث غیر مترقبه،مطالعه و ساخت راه یزد- ندوشن- ورزنه با مشارکت شرکت فولاد آلیاژی و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، انجام مطالعه بزرگراههای اردکان - چوپانان- دامغان، یزد - خاتم، ادامه محور بهاباد - دربند، کنارگذر شرقی یزد، سه راهی راهداران - بیرجند و محور طبس- ده محمد، تپه طاق از دیگر مصوبات سفر سوم به استان بوده است.
دبیر ستاد پیگیری مصوبات رییس جمهور به استان یزد ادامه داد: مطالعه دو بانده شدن جاده بهاباد- بافق و اجرای آن، مطالعه، طراحی، اجرا و تکمیل تصفیه خانه شهرکهای صنعتی یزد، مهریز تفت ،ابرکوه و اردکان ،اختصاص مبلغ برای تکمیل ساختمان شماره پنج دانشکده معماری، دانشکده منابع طبیعی اردکان (آزمایشگاه )، دانشکده الهیات میبد، دانشکده نساجی یزد، تجهیز آزمایشگاه ها و سالن ورزشی دانشگاه یزد ،اختصاص مبلغ 25 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرحهای خوداشتغالی،گازرسانی به (120) روستا ، اختصاص مبلغ6 میلیارد تومان برای ساخت بخش خورشیدی نیروگاه سیکل تلفیقی یزد ،اتمام طرحهای تاسیسات فاضلاب شهرهای یزد، اردکان، تفت و میبد،اختصاص 40 میلیارد تومان برای مطالعه و ساخت مجتمع های آب روستایی،ساخت پست ( 20/66) کیلو ولت بهمن و اجرای خطوط (66) کیلو ولت بهمن و ساخت پست (66/ 230) کیلوولت ابرکوه، تشکیل کارگروه و بررسی و تصمیم گیری در مورد تامین آب استان از داخل و خارج استان وتصویب طرح جامع کاهش آلودگی زیست محیطی،اختصاص مبلغ80 میلیارد تومان برای امور مربوط به مدیریت بحران خشکسالی و حوادث غیرمترقبه و مبلغ 125 میلیارد تومان به صورت هزینه ای و عمرانی طی پنج سال برای اجرای پروژه ها و امور فرهنگی استان از دیگر مصوبات این دور از سفر بوده است. ک/4 650/1968 شماره 034 ساعت 11:09 تمام