تفاهمنامه همکاری حوزه های علمیه و وزارت علوم به امضاء رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/29 علمی آموزشی.حوزه های علمیه.وزارت علوم قم-تفاهمنامه همکاری حوزه های علمیه و وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری روز سه شنبه با حضور آیت الله مرتضی مقتداییمدیر حوزه های علمیه کشور و کامران دانشجو وزیر علوم به امضاء رسید.
به گزارش ایرنا،این تفاهمنامه به منظور ارتقای سطح همکاری علمی با رویکرد ارتباط فعال و موثر در زمینه های مختلف و بهره گیری بهینه از امکانات، توانمندیها و ظرفیت های موجود در جهت تحقق اهداف مشترک و ایجاد،گسترش و همفکری بین دو قطب اصلی علمی و فرهنگی کشور یعنی حوزه های علمیه و دانشگاه ها در 20 بند منعقد شد.
به گزارش مرکز خبر حوزه قم ،بهره گیری از تجارب طرفین در برنامه ریزی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، آماده سازی،تربیت و تامین نیروهای انسانی موردنیاز دانشگاه ها، برگزاری دوره های کوتاه مدت تکمیلی، فرهنگی برای حوزه های علمیه و دانشگاه های داخل و خارج از کشور،تهیه، تولید و بازبینی متون درسی علوم انسانی دانشگاه ها و پذیرش بورسیه فضلا و طلاب حوزه های علمیه از مفاد این تفاهمنامه است.
همکاری در تالیف، ترجمه و نشر آنها در راستای اهداف طرفین ؟ همکاری در راهنمایی و مشاوره پایان نامه های تحصیلی،بازدیدمتقابل اساتید، فضلا، طلاب و دانشجویان از فضاهای علمی و پژوهشی طرفین، معرفی متقابل کارشناسان و مشاوران فرهنگی و مذهبی برای جلسات آزاد اندیشی در دانشگاه ها و حوزه ها؟ تبادل محصولات علمی، فرهنگی و تربیتی اعم از طرحها، آیین نامه ها، آثار و از دیگر مفاد این تفاهمنامه می باشد.
وزیر علوم و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دراین تفاهمنامه، همکاری علمی- پژوهشی در زمینه نظام طبقه بندی و اسلامی سازی علوم انسانی، همکاری درباره تعیین اولویت های تحقیقاتی مشترک در راستای طرحهای کلان و راهبردی ، اجرا و حمایت از آنها،همکاری در برگزاری برنامه های علمی، پژوهشی و تبلیغی اعم از جشنواره ها و همایش های علمی و کرسی های نظریه پردازی ملی و بین المللی و فعالیت های رسانه ای را مورد تایید قرار دادند.
به گزارش ایرنا، در نشست امروز که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، مدیرحوزه های علمیه کشور ، انعقاد این تفاهمنامه را مصداق بارز اتحاد وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه خواسته و آمال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مطالبه مقام معظم رهبری و مردم متدین و مومن ایران اسلامی است.
آیت الله مقتدایی افزود:ایجاد اتحاد،نیازمند مسئولان و افرادی است که دغدغه دینی دارند که این ویژگی در گفتار و رفتار وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری مشهود است.
وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری نیز ضمن مبارک دانستن برقراری این همکاری در راستای اسلامی کردن دانشگاه ها اظهار داشت: علوم انسانی ریشه در اعتقادات و آموزه های دینی ما دارد، ولی آنچه امروز در دانشگاه ها وجود دارد، از نظر محتوایی و مناسبتی، ارائه دهنده هنجارها و فرهنگ غربی است.
همچنین در ادامه این دیدار معاونان و مسئولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نظرات خود را درباره اجرای هرچه بهتر بندهای این تفاهمنامه ارائه دادند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمینجمشیدی قائم مقام حوزه های علمیه و شجاعی فر مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعنوان نمایندگان این دو نهاد در پیگیری برنامه های تفاهمنامه مزبور انتخاب شدند.
/550 شماره 170 ساعت 17:48 تمام