تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
انجمن اولیاء و مربیان ؛ اتاق فکر و مشاوره .........................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/07/1390 علمی آموزشی.انجمن اولیا و آموزش های الکترونیکی.ایلام.ایلام ایلام - عمده کارکرد انجمن اولیاء و مربیان ارایه خدمات مشاوره ای به خانواده دانش آموزان است که در این راستا شناخت مدرسه نسبت به چالش های خانواده ها و دانش آموزان می تواند آنان را برای برنامه ریزی های دقیق آموزشی و تربیتی آماده سازد.
* هیأت امنایی بودن انجمن و اولیاء مدارس کاربردی و اثرگذار است "نسیم فرهت" اولیای دانش‌آموز دوم دبستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تأکید بر ضرورت بهره‌ گیری از روش‌های آموزشی- تربیتی مدرن افزود: دانش آموز امروزی تشنه فناوری‌ های آموزشی است و برای رفع این عطش آموزشی، نظام آموزش و پرورش کشور باید چاره‌ای بیندیشد.
وی افزود: امروزه رایانه عضوی از خانواده ها شده است و نظام آموزشی کشور نیز برای هماهنگ ‌سازی خود با خواسته‌ های آموزشی و تربیتی دانش‌ آموزان باید خود را مجهز به سامانه آموزش‌ های الکترونیکی کند.
فرهت هیأت امنایی بودن انجمن و اولیاء مدارس را اثرگذار خواند و گفت: برگزاری جلسات مستمر هفتگی انجمن اولیاء و مربیان از یک سو می ‌تواند در حل و فصل مشکلات مدرسه مؤثر باشد, از سویی دیگر ارتباط آن ها با اولیاء دانش‌آموزان، ارتقاء سطح آموزشی و تربیتی دانش‌آموز را به دنبال خواهد داشت.
وی مشکل جدی انجمن اولیاء و مربیان را در شرایط کنونی نداشتن دیدارهای مستمر و مطرح نکردن مشکلات دانش‌ آموزان با اولیاء و مربیان آنان دانست و گفت: فلسفه تشکیل انجمن اولیاء و مربیان ایجاد ارتباط مستمر و صمیمی به منظور رفع موانع و مشکلات و ارتقاء وضعیت آموزشی و تربیتی دانش‌ آموزان است, حال اگر این انجمن، در هفته‌های آغازین سال تحصیلی به صورت فرمایشی تشکیل و به جذب کمک‌های مردمی اقدام کند و در طول سال تحصیلی عملکرد مثبتی نداشته باشد قطعا نمی توان به آینده آموزشی دانش آموز امیدوار بود.
* نظام آموزشی کشور در دنیای پر سرعت فن آوری نیازمند بهره‌گیری از روش یادگیری الکترونیکی است "فاطمه اردانه" معلم مقطع ابتدایی نیز در این زمینه گفت: برای تحقق توسعه پویا و مستمر در هر جامعه ای ، بحث آموزش رکن اساسی است. به گفته وی نه تنها تغییر فضای ذهنی و دانش اولیای دانش ‌آموزان ضروری است, بلکه مربیان نیز باید مجهز به دانش روز در زمینه تدریس دوروس تخصصی خود باشند.
وی افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ای مترقی و پیشرفته داشته باشیم باید سطح سواد جامعه را ارتقاء دهیم و این موضوع تنها با توجه و اهتمام به مقوله آموزش و پرورش امکان‌پذیر خواهد بود. این آموزگار گفت: رویکرد جدید استفاده از فناوری در آموزش به ایجاد یادگیری‌ های سریع و مؤثر دانش آموز کمک می‌کند و معلمان نیز در همین راستا می‌توانند از تکنیک‌های لازم در برنامه‌ریزی تحصیلی استفاده کنند.
وی بهره‌گیری از روش یادگیری الکترونیکی را نیازمند تجربه، مستند سازی و نشر رویکردهای جدید آموزشی عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس‌ های ضمن خدمت برای معلمان، تشکیل کلاس‌های زبان انگلیسی و رایانه برای دانش ‌آموزان، تبدیل مدارس سنتی به مدارس هوشمند، برگزاری مسابقات بین معلمان و دانش ‌آموزان در زمینه زبان انگلیسی و رایانه و .... را از اقدامات مفید برای دستیابی به آموزش الکترونیک دانست.
*هفته پیوند, همکاری و مشارکت بین اولیا و مربیان را تقویت می کند مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهداف مدون این هفته بیان کرد: نامگذاری این هفته با هدف ایجاد بستر مناسب تفاهم و صمیمیت بین مربیان و اولیاء مدارس است تا با تقویت همکاری و مشارکت جدی دو طرف، سطح آموزش و تربیت دانش آموزان ارتقاء یابد.
"کلانتر بارانی" تشکیل جلسات انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان را مهم تلقی کرد و افزود: این جلسات فرصت مناسبی برای اولیاء دانش آموز فراهم می کند تا با آموزگاران دیدار کرده و موضوعات مرتبط با عملکرد دانش‌ آموزان را بررسی و کنکاش کنند.
هفته پیوند اولیا و مربیان هر ساله در ایران از تاریخ 24 تا 30 مهرماه برگزار می‌شود .
565/7169/320