شهرهای منجیل و رودبار در شمال کشور با ترافیک سنگین خودروها روبرو شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/08 اجتماعی.ترافیک.منجیل رودبار- با بهره برداری از آزاد راه قزوین - رشت و افزایش شمار مسافران نوروزی، بار و گره ترافیکی این مسیر به شهرهای منجیل و رودبار منتقل شده است.
از مجموع 138 کیلومتر طول مسیر آزاد راه رشت - قزوین، 11 کیلومتر آن از منجیل تا رودبار هنوز تکمیل نشده است.
شماری از مسافران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند : حرکت به سوی استان گیلان از آزادراه قزوین - رشت با روانی و سهولت صورت می گیرد ولی در شهر منجیل این حرکت بدلیل عبور از تونل با دشواری هایی مواجه می شود.
یکی از مسافران با اشاره به تجمع خودروها در محدوده تونل منجیل گفت : این تجمع و تراکم از خودروها به رغم اقدام صورت گرفته برای یک طرفه کردن تونل و جاده بغل گذر احتمال وقوع تصادفات افزایش داده است.
وی گفت : به طور مثال جاده بغل گذر تونل بدلیل داشتن شیب و پیچهای تند شرایط مناسبی برای تردد کامیون های سنگین و تریلی ها و حتی سواریها ندارد فرماندار شهرستان رودبار نیز دراین باره اظهارداشت: در مسیر آزاد راه قزوین به رشت مسافران در سال های گذشته در لوشان و رستم آباد با گره کور ترافیکی مواجه می شدند ولی امسال با هجوم بی سابقه مسافران و افتتاح آزادراه ، تونل محدوده شهر منجیل به رودبار ترافیک سنگینی دراین محدوده ایجاد می شود.
ناصر مردان پور گفت: در سال های گذشته بیشترین آمار تصادفات و کشته ها در استان گیلان در محور شهرستان رودبار رخ می داد ولی امسال با افتتاح آزاد راه این مشکل برطرف شده و تصادفات دراین محور به حداقل رسیده است.
وی اظهارداشت: در یازده کیلومتر محور آزاد راه در داخل شهر رودبار و منجیل تاکنون کاری انجام نشده و همچنان بلا تکلیف است.
وی خاطر نشان کرد : برآورد اولیه براین است که نوروز امسال 900 هزاردستگاه خودرو و بیش از چهارمیلیون مسافر از این محور وارد استان شوند.
وی تصریح کرد: درحالی که دراین مسیر تدابیری لازم از قبیل یک طرفه کردن تونل های منجیل به اجرا گذاشته شده است ولی به سبب افتتاح آزادراه و افزایش مسافر، گره ترافیکی به شهر منجیل و رودبار منتقل شده است که مردم این مناطق و مسافران باید صبر و حوصله خود را افزایش دهند.
فرمانده پلیس راه استان گیلان نیز در این زمینه اظهار داشت: محور قزوین به رشت از مهمترین جاده های کشور محسوب می شود.
سرهنگ غلامرضا سیری گفت : این مسیر محور ترانزیتی کریدور شمال و جنوب و از جمله ده محور بزرگ جاده ای کشور بشمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته با تردد روزانه بیش از 30هزار خودرو با توجه به ویژگی های خاص و نواقص جاده که داشت یکی از جاده های پر حادثه بحساب می آمد و در بسیاری از روزهای پرترافیک از محورهایی بشمار می رفت که از بیشترین گره ترافیکی و انسداد جاده ای برخورداربود.
سرهنگ سیری اظهارداشت: با بهره برداری کامل از آزاد راه قزوین - رشت که از امتیازهای ویژه ای از جمله افزایش سرعت سفر، افزایش ظرفیت تردد، ارتقای ایمنی ترافیک و سهولت و روان سازی آمد و شد برخورداراست، انتظار می رود مشکلات ترافیکی این مسیر به حداقل برسد.
وی یادآورشد: یکی از مهمترین نواقص و مشکلات این آزاد راه بلاتکلیف بودن آن در حد فاصل منجیل و رودبار است که به ناچار بار ترافیکی از مسیر جاده قدیم به طول 11کیلومتر به داخل این دو شهر هدایت می شود.
وی افزود: تجربه نوروز امسال گواه این واقعیت است که این محدوده به مهمترین نقطه کور و پر حادثه و پر ترافیک ترین محدوده در استان گیلان تبدیل شده است و بیشترین ایست حرکتی و اتلاف وقت مسافران در استان گیلان در روزهای اوج ترافیک نوروزی در این محدوده ایجاد می شود.
وی حداقل توقف در این مسیر را در نوروز امسال دو ساعت ذکر کرد و گفت : اگر قرار است آزاد راه ایمنی و سهولت رفت و آمد و رضایتمندی کامل مردم را در پی داشته باشد، دست اندرکاران امر باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین وضعیت این محدوده تدبیری بیاندیشند.
619/ 1552 شماره 185 ساعت 16:08 تمام