راهبرد توسعه گردشگری اصفهان جذب گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/04 فرهنگی.گردشگری.اصفهان.کاشان کاشان - دبیر کمیته توسعه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استانداری اصفهان گفت: راهبرد توسعه گردشگری این استان، ورود به بازارهای حوزه خلیج فارس و جذب گردشگران آن کشورهاست.
امین حاتمیان، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به دعوت از نمایندگان رسانه های کشورهای حوزه خلیج فارس به استان اظهار داشت: این کمیته با دعوت از نمایندگان رسانه های پرمخاطب و پرتیراژ کشور کویت برای بازدید از اصفهان، درصدد تحقق هدف های خود و تغییر نگرش مردم دیگر کشورها نسبت به مقتضیات فرهنگی ایران و اصفهان است.
وی دعوت از نمایندگان کشورهای حوزه خلیج فارس به اصفهان و معرفی آثار و بناهای تاریخی، طبیعی و گردشگری استان و شهرستان های آن را فرصت مناسبی برای جذب گردشگران و اطلاع رسانی موثر دانست.
حاتمیان در ادامه، قرابت و نزدیکی فرهنگی با ایران، وجود هنجارهای یکسان و موافق به هنجارهای فرهنگی و اجتماعی ایران، وجود پرواز مستقیم کویت به اصفهان و استقبال مردم این کشور از سفر به مناطق معتدل را از دلایل این کمیته برای تصمیم به دعوت از اصحاب رسانه کشور کویت به عنوان نخستین فعالیت این کمیته در راستای توسعه گردشگری استان بیان کرد.
وی همچنین، با اشاره به اینکه، اکوتوریسم، توریسم تاریخی و فرهنگی، ورزشی ، درمانی و علمی و اقتصادی مهم ترین محورهای مورد بحث در کمیته گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استانداری هستند، اظهار داشت: براین اساس قرار است این کمیته تفاهم نامه ای را نیز بین هتل داران بخش خصوصی استان با نماینده یکی از شرکت های هواپیمایی کشور کویت در اصفهان امضا کند که براساس آن این شرکت هواپیمایی تبلیغات و اطلاع رسانی مستقیم و بی واسطه پژوهشکده رویان را برای جذب توریسم درمانی برعهده بگیرد.
وی همچنین، به دیگر برنامه های این کمیته اشاره کرد و گفت: این کمیته همچنین تصمیم دارد تا به صورت ماهانه جلساتی را با حضور مسوولان استانی در شهرستانهای استان اصفهان برگزار کند و در این نشست ها راهبردهای توسعه گردشگری در هر شهرستان را مورد بررسی قرار دهد.
وی خاطر نشان کرد: نخستین نشست این کمیته در شهرستان فریدونشهر برگزار خواهد شد.
یک هیات مطبوعاتی و رسانه ای کویت در سفر به اصفهان روز شنبه از شهر تاریخی کاشان دیدن کرد.
7428/554 شماره 188 ساعت 20:47 تمام