کارگاه آشنایی بامالکیت فکری وثبت اختراع دردانشگاه شهیدچمران برگزارشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/10 علمی آموزشی.مالکیت معنوی.کارگاه اهواز-کارگاه آموزشی -آشنایی با مالکیت فکری و ثبت اختراع< به همت مدیریت پارک علم وفناوری خوزستان پنجشنبه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
به گزارش ایرنا در این کارگاه آموزشی که ویژه اساتید، دانشجویان و مسوولان واحدهای فناوری مستقر در مراکز رشد و پارک علم وفناوری برپا شده بود، محمدرضا بختیاری مدیر مالکیت فکری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران پیرامون کلیات مالکیت فکری، اصول ثبت اختراع و ارزیابی اختراعات سخنانی ایراد کرد.
بختیاری، نیروی انسانی، انتقال فناوری و پژوهش و نوآوری را لازمه توسعه علم و فناوری دانست و گفت: فناوری به صورت جهشی حاصل نمی شود بلکه باید متولد شود و سپس تمامی مراحل رشد را طی کند.
مدیر مالکیت فکری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران افزود: حاصل کار فکری و فناوری باید به دارایی فکری تبدیل شود تا قابل درآمدزایی و سودآور باشد.
بختیاری با یادآوری مثال هایی در این زمینه و با اشاره به شرکت های بزرگ و لزوم ثبت اختراعات و مالکیت فکری به عنوان یک سرمایه و دارایی مادی، تصریح کرد: دارایی فکری، امروز بخش اعظم دارایی کل شرکت های بزرگ جهان را تشکیل می دهد.
وی اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری کشور با ثبت مالکیت فکری خود وارد بورس شوند و متقاضیان بتوانند برای خرید سهام آنها اقدام نمایند.
وی در ادامه به شرح مراحل ثبت اختراع در کشور پرداخت.
همچنین معاون پارک علم و فناوری خوزستان متولی اصلی ثبت اختراعات را در کشور، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران معرفی کرد و گفت: در خوزستان مراجعه کنندگان برای ثبت اختراع به پارک علم و فناوری معرفی می شوند و پس از طی مراحل لازم و تایید، اختراع آنها به ثبت می رسد.
بهنام لطفی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی با مبانی و مراحل ثبت اختراع و مالکیت فکری و صدور مجوزها دانست و اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی شعبه ای از دفتر مالکیت فکری و ثبت اختراعات در پارک علم وفناوری خوزستان، مراحل ثبت اختراع تسهیل و داوری آثار تخصصی تر و در زمان کوتاه تری انجام شود.
گفتنی است برای کلیه شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی گواهینامه صادر و برای اعضای هیات علمی دانشگاه امتیاز پژوهشی محاسبه می شود. ک /3 **643/641شبک ** شماره 011 ساعت 00:56 تمام