معاون وزیر مسکن:دولت تلاش می کند زمینه مشارکت مردم در احیای بافتهای فرسوده فراهم شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/22 اجتماعی.مسکن و شهرسازی.بافتهای فرسوده معاون وزیر مسکن و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: دولت تلاش می کند تا تمام شرایط و زمینه های مشارکت و حضور پایدار مردم در احیای بافتهای فرسوده فراهم شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا مهندس احمد صادقی چهارشنبه در حاشیه دومین همایش ملی بهسازی و بازآفرینی بافتهای فرسوده تاریخی و فرسوده شهری و سکونتگاههای غیر رسمی در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: از جمله این مشوقها می توان به ارائه بسته های حمایتی و تشویقی مانند تسهیلات ارزان قیمت و بدون سپرده اشاره کرد که در این خصوص طی سال گذشته و امسال برای نوسازی 100 هزار واحد مسکونی تسهیلات اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: سال گذشته نیز برای 39 هزار و 500 واحد تسهیلات 140 میلیون ریالی و 150 میلیون ریالی و در سال جاری هم برای 60 هزار و 500 واحد تسهیلات 200 میلیون ریالی و 250 میلیون ریالی اختصاص می یابد.
او گفت: در کنار این بسته های تشویقی به دنبال دو بسته تشویقی دیگر یعنی اختصاص اعتبار بلاعوض برای تجمیع پلاکهای ریزدانه و تامین کمک و ودیعه اسکان موقت هستیم.
صادقی ادامه داد: بنابرین باید یک نهضت عمومی برای احیای بافتهای فرسوده تشکیل شود که این امر با بسته های حمایتی و تشویقی دولت امکان پذیر است و از سوی دیگر باید به دنبال ایجاد یک نهضت عمومی و عزم راسخ و جدی در بین دستگاههای اجرایی و بخش عمومی برای احیاء و نوسازی بافتهای فرسوده باشیم که این مورد با تصویب قانون حمایت از احیا و نوسازی بافتهای فرسوده میسر است.
وی ضمن اشاره به برگزاری دومین همایش ملی بهسازی و بازآفرینی بافتهای فرسوده تاریخی و فرسوده شهری و سکونتگاههای غیر رسمی در شیراز افزود: این همایش یکی از ابزارهایی است که میزان مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی را افزایش می دهد.
او اضافه کرد: محورهای قابل ارائه در این همایش عبارت از روشهای تامین منابع مالی، موئلفه های اجتماعی، تعیین رویکردها و اهداف و بررسی مسائل و مشکلات پیش رو است که مرود استقبال بی نظیر کارشناسان هم قرار گرفت.
صادقی گفت: کارگاههای تخصصی هم صبح و بعدالظهر در این همایش تشکیل می شوند و این محورها در آن کارگاهها مطرح و در نهایت پس از جمع بندی مورد استفاده مجریان بافتهای فرسوده قرار می گیرند.
وی مشکل اصلی بافتهای فرسوده را چگونگی حضور مردم برشمرد و ادامه داد: دولت به دنبال آغاز حرکتی خودجوش و مردمی برای احیای این بافتها است و چون استان فارس از بافتهای تاریخی و فرسوده بسیاری برخوردار است شیراز به عنوان میزبان این همایش در نظر گرفته شد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی اظهار داشت: مردم در بافتهای فرسوده محور هستند و برگزاری چنین همایشهایی باعث آشنایی آنها با سیاستهای دولت و همچنین حق و حقوقی که می توانند از شهرداری ها و نهادهای دولتی دریافت کنند می شود.
دومین همایش ملی بهسازی و بازآفرینی بافتهای فرسوده تاریخی و فرسوده شهری و سکونتگاههای غیر رسمی روز سه شنبه در شیراز آغاز شد و چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.ک/2 7381 /675 شماره 129 ساعت 14:39 تمام