سیل به کشاورزان و باغداران استان اردبیل خسارت وارد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/28 اجتماعی.حوادث.سیل.خسارت اردبیل - بارش شدید باران و تگرگ و وقوع سیل در روزهای پایانی فصل بهار در شهرستانهای مشگین شهر ، گرمی و خلخال استان اردبیل خسارت قابل توجهی را به تاسیسات زیربنایی ، باغداران و کشاورزان این استان وارد کرد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا ، بارش باران که از آخرین ساعات روز گذشته در ارتفاعات استان اردبیل آغاز شده و به طور متناوب تا بعد از ظهر امروز ادامه داشت ، موجب وقوع سیلاب در رودخانه های قره سو و مشگین چای شد به طوری که مزارع ، باغات و شالیزارها و جالیزهای واقع شده در حاشیه این دو رودخانه بیش از 70 درصد تخریب شد.
همچنین وقوع سیل موجب قطع جاده ارتباطی چند روستا با مرکز شهرستان مشگین شهر شده بود که با تلاش ماموران راهداری جاده های آسیب دیده مرمت شد.
خبرنگار ایرنا در شهرستان خلخال نیز گزارش داد که بارش شدید باران در این شهرستان نیز موجب بروز خساراتی در شهر خلخال شده است.
بر اساس این گزارش ، خسارت سیل به تاسیسات زیربنایی و شهری و مزارع و باغات این شهرستان نیز توسط کارشناسان به زودی برآورد می شود.
خبرنگار ایرنا در شهرستان گرمی نیز گزارش داد که بر اثر وقوع سیل در بخش انگوت این شهرستان ، بخش زیادی از تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی و منابع طبیعی منطقه دچار خسارت و آسیب جدی شده است.
بر اساس این گزارش ، بر اثر طغیان رودخانه دره رود در بخش انگوت ، 13 کیلومتر از راه روستایی منطقه تخریب شده و یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه نیز دچار خسارت شدید شده است.
عزیز صحرایی فرماندار شهرستان گرمی ، خسارت وقوع سیل در این شهرستان را هشت میلیارد ریال اعلام کرد.
در شهر اردبیل نیز بارش باران که به طور متناوب از دیروز ادامه دارد ، موجب خنک شدن هوا و حضور بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت در مناطق گردشگری شده است.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل، آسمان استان را در ساعات آینده ابری همراه با رگبار و باران و نیز با احتمال تگرگ و رعد و برق پیش بینی کرده است.ک3 535 / 530/506 شماره 102 ساعت 20:08 تمام