مراسم چهلم شهید علی هاشمی در اهواز برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/03 اجتماعی.شهید هاشمی.اهواز اهواز- مراسم چهلمین روز خاکسپاری پیکر پاک سردار سرلشکر شهید علی هاشمی روز پنجشنبه در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور مسوولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردم شهیدپرور شهرستان اهواز و با مداحی صادق آهنگران برگزار شد.
در این مراسم سردار قربانی از همرزمان شهید هاشمی در خصوص ویژگی های شخصیتی این شهید سخنرانی کرد.
همچنین در ساعت 21 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء دعای پر فیضل کمیل در گلزار شهدای اهواز بر سر مزار آن شهید سرافراز برگزار خواهد شد.
سردار هاشمی پس از عملیات بیت المقدس با حکم فرماندهی وقت کل سپاه مامور تشکیل قرارگاه سری نصرت به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون ) شد که این شناسایی ها منجر به عملیات های خیبر و بدر گردید.
در سال 1365با توجه به لیاقت و شایستگی این شهید بزرگوار به فرماندهی سپاه ششم امام صادق (ع) منصوب شد.
در تیر ماه سال 1367دشمن اقدام به تک شدیدی در جزایر مجنون کرد که شهید هاشمی با وجود تاکید فرماندهان رده بالای سپاه مبنی بر ترک منطقه، تا آخرین لحظات در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثی جانانه دفاع کرد و سرانجام به همراه چند تن از یارانش به آرزوی دیرینه خود رسید.
نیروهای کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر این شهید والامقام را پس از 22سال اخیرا کشف و شناسایی کردند.ک /2 641/643 شماره 116 ساعت 15:10 تمام