قم در سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع) غرق در نور و سرور شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/24 اجتماعی.میلاد امام حسین (ع).جشن قم - شهر مقدس قم در سالروز میلاد خجسته سومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت سیدالشهداء امام حسین (ع) غرق در نور وسرور شد.
به گزارش ایرنا،شیفتگان خاندان عصمت وطهارت (ع) با برپایی آیینهای جشن و سرور و پخش نقل و شیرینی ، این روز مبارک را به یکدیگر تبریک گفتند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س )که بطرز باشکوهی آذین بندی شده،ازشب گذشته تاکنون پذیرای زایران سراسر کشور بوده است که برای عرض تبریک و شرکت در آیینهای جشن و سرور دراین مکان مقدس اجتماع کرده اند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س ) نیز از روز گذشته برنامه های جشن و سرور را به مناسبت میلاد حضرت امام حسین (ع) در کنار بارگاه کریمه اهل بیت (س ) برپا کرده است.
همچنین در مسجد مقدس جمکران نیز با حضور انبوه زایران آیینهای جشن و سرور برپاست و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) دراین ایام خجسته، عظمت و سربلندی مسلمانان را از درگاه الهی خواستار شدند.
کسبه و بازاریان قم نیز با نصب پرچم و آذین مغازه های خود و پخش نقل و شیرینی آیینهای جشن و سرور برپا کرده اند.
خیل عظیم زائران و شهروندان قم امروز دسته دسته با حضور خود در حرم مطهر حضرت معصومه (س )این روز بزرگ را به بانوی کرامت کریمه اهل بیت عصمت وطهارت (ع) تبریک می گویند.
دربیوت آیات عظام ، دفتر مقام معظم رهبری ، مساجد، تکایا و حسینیه های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن برپا شده است.
دراین پیوند طلاب ومسلمان خارجی مقیم قم نیز همسو با مردم این شهر با برپایی مراسم جشن و شادی و اجرای برنامه های مذهبی وسنتی خاص خود، عشق وعلاقه خالصانه خویش را نسبت به خاندان وحی نشان دادند.
امام حسین (ع) سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه متولد شد.
آن حضرت چندین سال از دوران کودکی خود را در زمان حیات پر برکت رسول خدا( ص ) سپری نمود.
پس از شهادت امام حسن (ع)در سال 50 هجری، امام حسین (ع ) عهده دار امر امامت گردید.
معاویه پس از 20 سال حکومت ظالمانه و قتل و کشتار شیعیان بویژه در سال 60 هجری مرد و برخلاف قرارداد صلحش با امام حسن (ع)، پسرش یزید را به جای خود قرار داد.
یزید فردی فاسد و شرابخوار و مخالف اسلام بود وعلنا مقدسات اسلامی را زیر پا می گذاشت و آشکارا شراب می خورد و امام حسین (ع) از همان آغاز کار با او به مخالفت برخاست .
یزید نامه ای به حاکم مدینه نوشت و به او دستور داد که از امام حسین (ع ) برای یزید بیعت بگیرد و اگر حاضر نشد او را به قتل برساند.
امام (ع) که حاضر به بیعت با یزید نبود با خانواده خود از مدینه به مکه عزیمت کردند که در این هنگام مردم کوفه که از مرگ معاویه با خبر شده بودند نامه های زیادی برای امام حسین (ع ) نوشتند و از او خواستند تا به عراق و کوفه بیاید اما در نهایت او را تنها گذاشتند.
امام حسین (ع) روز دهم محرم سال 61 هجری در سن 57 سالگی در کربلا به شهادت رسید.
550//380 شماره 107 ساعت 14:55 تمام