تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران: جلب مشارکت مردم برای بهبود اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها ضروریست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/14 اجتماعی.هدفمند کردن یارانه ها.شرکت ملی گاز ایران.وزارت نفت سنندج - رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران جلب مشارکت مردم را برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اجتناب ناپذیر دانست.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مجید بوجارزاده در نوزدهمین همایش سراسری رووسای روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در سنندج افزود:روابط عمومی ها باید بتوانند با اطلاع رسانی دقیق،به موقع و شفاف آحاد جامعه را در روند اجرای قانون مشارکت فعال دهند.
وی هدف از برگزاری این گردهمایی را ایجاد وحدت رویه میان روابط عمومی های شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران برشمرد.
وی گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، روابط عمومی ها باید کوشاتر از گذشته در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق تلاش کنند.
رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران افزود: روابط عمومی ها باید با نگاهی همه جانبه مسایل مختلف پیرامون این قانون را که در طول اجرا بوجود می آید، مورد بررسی قرار داده و با دریافت پیشنهاد ، انتقاد و سووالات مردم در زمینه اجرای این قانون، راهکاری موثر به منظور جلب اعتماد و مشارکت جامعه برای تسهیل امور بکار ببندند.
بوجارزاده با اشاره به این که تبعات و بررسی اثرات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از جمله وظایف روابط عمومی هاست،افزود:اکنون شر کت ملی گاز ایران کارگروه ها و کمیته های مختلفی را در زمینه اجرای این طرح تشکیل داده است.
در این همایش دو روزه مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نیز از تشکیل ستادی متشکل از روابط عمومی های چهار شرکت اصلی این وزراتخانه خبر داد و گفت: این وزارتخانه یک شیوه نامه اجرای برای اطلاع رسانی در مورد قانون هدفمند کردن یارانه ها تدوین می کند.
حسین پرسان فومنی افزود: رسانه های جمعی یکی از ابزارهای مهم شفاف سازی در مورد اجرای گام به گام قانون هدفمند کردن یارانه ها هستند.
وی گفت:اطلاع رسانی باید بر روی آگاه سازی آحاد جامعه هدف گذاری شود و بازخورد آن از طریق دریافت نظرات مختلف توسط روابط عمومی ها نمود تحلیلی پیدا کند.
وی کار روابط عمومی را تلاشی هنرمندانه ، مدبرانه، توام با کارشناسی برشمرد و گفت: فعالیت روابط عمومی باید به صورت مستمر و منظم به منظور ایجاد رابطه دوسویه و با هدف اغنا و ترغیب میان سازمان و جمعیت هدف انجام شود.
مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت وظیفه روابط عمومی را اطلاع یابی و اطلاع رسانی برشمرد و افزود: به منظور اجرای هر چه بهتر طرح هدفمند کردن یارانه ها در جامعه، کارشناسان ما در واحدهای روابط عمومی باید اطلاع یابی دقیق و شناخت درستی از سووال مخاطبان خود داشته باشند تا بتوانند اطلاع رسانی درست همراه با شفاف سازی انجام دهند.
وی افزود: از این طریق نگرانی ها و چالش های احتمالی که در بین آحاد جامعه در طول اجرای این قانون بوجود خواهد آمد، مرتفع می شود.
وی ابراز امیدواری کرد، روابط عمومی های وزارت نفت بتوانند به هنگام اجرای این قانون به عنوان یکی از بازوهای اصلی و مهم دولت مثمر ثمر واقع شوند.
نوزدهمین همایش سراسری رووسای روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران که از روز گذشته در هتل شادی شهر سنندج مرکز استان کردستان آغاز شده است تا عصر امروز ادامه دارد.
شماره 086 ساعت 11:20 تمام