آموزش و پرورش فرمانده مقابله با جنگ نرم است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/01 اجتماعی.آغاز سال تحصیلی.آموزش و پرورش.مازندران ساری - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت: آموزش و پرورش، فرمانده مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی است.
به گزارش ایرنا، فرشته حشمتیان روز پنجشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شهدای گمنام روستای لله مرز از توابع شهرستان ساری با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای تضعیف اعتقادات جوانان و نوجوانان افزود: آموزش و پرورش بهترین سنگر خنثی کردن توطئه آنان است و از بین بردن این دسایس، تنها در آموزش و پرورش ولایی امکان پذیر است.
وی آغاز سال تحصیلی را بهار تعلیم و تربیت و علم اندوزی دانست و اظهار داشت: دانش آموزان، ثروت های معنوی جمهوری اسلامی هستند و باید از امروز با عزمی راسخ، مدارج علمی و معرفتی را طی کنند.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: حضور رزمندگان و جانبازان در نظام تعلیم و تربیت، قداست آن را دوچندان می کند و دانش آموزان نیز باید بدانند که آرامش کنونی از برکت حرکت امام خمینی (ره ) و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
حشمتیان اقتدار آموزش و پرورش را در عزت و سربلندی معلم دانست و خاطرنشان کرد: جامعه باید قدر زحمات این قشر فرهنگی را دانسته و در تکریم آن کوشا باشد.
همچنین، نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در سخنانی، آموزش و پرورش ولایی را هدف رهبر معظم انقلاب عنوان و تصریح کرد: علم آموزی دانش آموزان همواره باید با تزکیه نفس همراه باشد.
آیت الله نور الله طبرسی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، آموزش و پرورش را مکانی برای انسان سازی دانست و بیان داشت: این نهاد به دلیل سر و کار داشتن با افکار و اندیشه نوجوانان، از اهمیت خاصی برخوردار است.
در خاتمه این مراسم، پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی قرائت شد.
در این پیام آمده است: امروز تحول بنیادین، لازمه نظام تعلیم و تربیت است و این نه یک انتخاب بلکه یک اضطرار می باشد.
حمیدرضا حاجی بابایی در این پیام افزوده است: معلم مفسر، مبین و محقق کننده اهداف بلند تحول بنیادین است و از این روست که نظام تعلیم و تربیت تمام توان خود را به کار گرفته تا در مسیر تحول جایگاه و شان معلم، نوع نگاه جامعه به معلم و نوع نگاه مردم به نظام تعلیم و تربیت را ارتقا بخشد بیش از 500 هزار دانش آموز در شش هزار مدرسه مازندران مشغول به تحصیل و علم آموزی هستند. ک/3 1888/695/508 شماره 071 ساعت 12:43 تمام