تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون: بانک توسعه تعاون بیش از 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/15 اقتصاد.بانک.تعاون کیش - عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت:این بانک از سال 84تاکنون بیش از 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار تعاونیهای تولیدی و اقتصادی و اشتغالزا قرار داده است که این حجم از تسهیلات پرداختی بیش از 5 /3 برابر تسهیلات پرداختی نسبت به دوره های گذشته بوده است.
علیرضا اکبری، ظهر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بانک توسعه تعاون طی فعالیت در دولت نهم تاکنون با بررسی و کارشناسی تعداد 230 هزار فقره پرونده، بالغ بر 18هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی به نوع تسهیلاتی که طی سال های 1369 تا 1384 از طریق صندوق تعاون به تعاونگران پرداخت شده است اشاره کرد و افزود:بانک طی آن سال ها تنها با بررسی و کارشناسی تعداد 85 هزارفقره پرونده اقتصادی حدود پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونگران فعال در بخش های مختلف اقتصادی پرداخت نموده است .
اکبری ادامه داد: این بانک طی فعالیت دولت های نهم و دهم حدود 71 درصد از منابع اعطایی به مشتریان را در قالب تسهیلات بلند مدت و میان مدت پرداخت کرده است، که بیانگر رویکرد بانک نسبت تامین بخشی از منابع مالی طرحهای ایجادی ، تکمیلی و توسعه ای و ایجاد فرصت های شغلی جدید بوده است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون از پرداخت 2300 میلیارد ریال تسهیلات در هشت ماهه سال جاری خبر داد و پیش بینی کرد: این رقم تا پایان سال جاری به پنج هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
اکبری همچنین اولویت پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون را با بخش تعاون دانست و اظهار داشت: رویکرد این بانک تزریق منابع بیشتر در بخش تعاون می باشد ، لذا قرار است تا تجهیز متناسب منابع با نیاز بخش صد در صد تسهیلات اعطایی در بخش تعاون متمرکز گردد.
وی از ارایه خدمات ارزی به تعاونگران و فعالان اقتصادی که محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کنند خبرداد و تصریح کرد: بانک توسعه تعاون با اخذ مجوز مرحله اول بانک مرکزی ج.ا.ا در چارچوب ضوابط و مقررات امکان ارائه خدمات ارزی را فراهم نموده است.
وی ادامه داد: با توجه به همکاری خوبی که بانک مرکزی داشته اخذ مجوزهای مرحله دوم و سوم بانک نیز بزودی انجام خواهد گرفت که در آن صورت انجام و ارایه تمامی عملیات بانکداری بین المللی به تعاونگران و صادرکنندگان امکان پذیر خواهد شد.
این مسوول بانکی گفت:بانک توسعه تعاون تنها بانک دولتی است که با داشتن حدود 400 شعبه و باجه در سراسر کشور با هدف ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی و توسعه و تقویت فعالیت تشکل های تعاونی فعال در سطوح داخلی و بین المللی با رویکرد حمایتی و توسعه ای آماده ارائه هر گونه خدمات بانکی به اتحادیه ها، شرکت های تعاونی و اعضای تعاونی ها می باشد.ک/3 1234/667 /675 شماره 123 ساعت 14:08 تمام