اختصاصی/معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان: جزییات دستگیری سرکرده گروهک تروریستی در حال پیگیری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/03 سیاسی.گروهکها.جندالشیطان زاهدان- معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در ارتباط مداوم با مسوولان ایالت بلوچستان پاکستان در حال پیگیری دستگیری سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان هستیم.
جلال سیاح روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسوولان استان از مدتها پیش با ارتباط مستقیم و مداوم با مقامهای ایالت بلوچستان پاکستان پیگیر دستگیری سرکرده و اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان هستند.
وی افزود: در زمینه دستگیری محمد ظاهر بلوچ سرکرده این گروهک نیز پیگیریهای دیپلماتیک با جدیت توسط استاندار سیستان و بلوچستان ادامه دارد معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به محض دریافت خبر رسمی جزییات دستگیری این تروریست، اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه های ارتباط جمعی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به انتشار خبری به نقل از استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر تکذیب خبر دستگیری سرکرده گروهک تروریستی، گفت: مهندس آزاد استاندار سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان این خبر را تکذیب نکرده است بلکه اعلام کرده هنوز به صورت رسمی این خبر از سوی مقامهای ایالت بلوچستان پاکستان به ما اعلام نشده است.
به گزارش ایرنا، منابع محلی در پاکستان روز جمعه ضمن تایید دستگیری سرکرده جدید گروهک تروریستی ریگی وی را' محمد ظاهر بلوچ' معرفی کردند.
گروهک تروریستی جندالشیطان معروف به گروهک ریگی تاکنون با انجام عملیاتهای متعدد تروریستی از جمله تاسوکی، دارزین کرمان، مسجد علی ابن ابیطالب (ع)، مسجد جامع زاهدان، همایش سران طوایف در پیشین، گروگانگیری، راهبندی و راهزنی مسلحانه، شهادت ماموران انتظامی، خلع سلاح چند پاسگاه و گروگانگیری ماموران، شهادت شماری از گروگانها و آخرین مرحله آن نیز تاسوعای خونین چابهار، دهها نفر از مردم شیعه و سنی را شهید و زخمی کرده است. ک/3 653 شماره 041 ساعت 14:33 تمام