تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
جانشین فرمانده کل سپاه: کردستان محل تجلی ایثار و مقاومت در برابر دشمنان اسلام است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/15 سیاسی.سپاه پاسداران.سردار سلامی.کردستان سنندج:جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران از کردستان به عنوان محل ظهور و تجلی ایثار و مقاومت در برابر دشمنان نام برد و گفت: کردستان سرزمین شهادت های عاشقانه در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی است.
سردار حسین سلامی روز چهارشنبه در آیین معرفی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان افزود: نخستین نشانه های مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان خارجی و داخلی در این استان شکل گرفت تا امنیت و آسایش در کشور جاری شود.
وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از کردستان به عنوان سرزمین مجاهدتهای خاموش به عنوان زیباترین و رساترین تعبیر در مورد منطقه یاد کرد و گفت:کردستان به برکت مجاهدت های خاموش و شهیدان شیدایی، سرزمین تجلی وحدت و اخوت اسلامی و زیباترین عرصه نمایش عمران و آبادانی کشور اسلامی است.
وی افزود: به برکت عنایت ویژه نظام اسلامی برای جبران عقب ماندگی های بجا ماده از دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نشانه های رشد و بالندگی در همه جای استان کردستان مشهود است.
سردار سلامی گفت: کردستان بواسطه موقعیت جغرافیایی،نقطه کانونی توطئه قدرتهای بد خواه و دشمنان کشور و اسلام بوده و هست ولی ایستادگی توام با ایمان و توکل مردم باعث شد این سرزمین مقدس به کانون امنیت و آرامش تبدیل شود.
وی افزود:سپاه پاسداران بخاطر وجهه مردمی و ولایی، بهترین نقشها را قلب و جان مردم کردستان حک کرده است.
امام جمعه سنندج نیز در این آیین گفت: قدرت نظامی توام با وجهه ولایی سپاه پاسداران احیاگر عظمت و اقتدار نیروهای نظامی صدر اسلام است.
حاج ماموستا ملا حسام الدین مجتهدیافزود:حضور سپاه پاسداران در عرصه نظامی ، چهره ای کاملا متفاوت با نظامیگری متداول در ادبیات جهان امروز ارایه نمود.
وی گفت: سپاه پاسداران از بطن جامعه انقلابی ایران اسلامی با ویژگی تبعیت محض از ولایت فقیه شکل گرفت و با اتکا به این ویژگی سرافرازانه در سنگر دفاع از اسلام ناب محمدی (ص ) در برابر قدرتهای جهانی ایستاد.
وی از استان کردستان به عنوان تجلیگاه حضور مقتدرانه و مردمی سپاه پاسداران در مقابله با توطئه های استکبار و صهیونیسم و گروهکهای ضد انقلاب نام برد و افزود: امنیت امروز کردستان در اوج توطئه های خبیثانه دشمنان دستاورد حضور مقتدرانه سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی و کشور است.
وی گفت: سپاه پاسداران علاوه بر چهره نظامی، با حضور در عرصه های سازندگی و عمران آبادانی روستاهای استان کردستان جلوه ای جدید از نظامیگیری مبتی بر مردمی بودن ارایه کرد.
استاندار کردستان نیز در پیامی که در این آیین قرائت شد از الله نور نورالهی فرمانده سابق سپاه بیت المقدس کردستان قدردانی کرد.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در این آیین که با حضور استاندار کردستان ، اعضای شورای تامین استان و مدیران کل و فرماندهان نظامی و انتظامی در مسجد حضرت رسول (ص ) فرماندهی سپاه بیت المقدس برگزار شد، با قدردانی از سردار الله نور نورالهی ، سردار سرتیپمحمد حسن رجبی را به عنوان فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان معرفی کرد.
سردار رجبی از فرماندهان بومی سپاه پاسداران است که سابقه 120 ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل را در کارنامه خدمتی دارد و در بین نیروهای سپاه به فاتح کردستان مشهور باشد.
533/568/ 640 شماره 139 ساعت 14:28 تمام