دانشگاه تبریز تنها دانشگاه بمباران شده دنیاست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/26 اجتماعی.داخلی.دانشگاهی تبریز- رییس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه تنها دانشگاه دنیاست که با بمباران مستقیم دشمن، دانشجویان مشغول به تحصیل در آن به خاک و خون کشیده شدند.
سید محمد تقی علوی روز یک شنبه در یادواره گرامیداشت 22 شهید دانشکده فنی این دانشگاه افزود: بمباران کارگاه دانشکده فنی در شب 26 دی ماه سال 1365 با همکاری منافقان داخلی کاملا حساب شده و با اهداف مشخص بود.
وی گفت: دانشجویان این دانشگاه در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان در جبهه ها به نبرد می پرداختند و هنگامی که به دانشگاه باز می گشتند در این کارگاه به پشتیبانی از رزمندگان مشغول بودند.
علوی با بیان اینکه کشور ما امروز در مسیر تولید علم قرار گرفته، یادآور شد: اقتدار کشور وابسته به میزان تولید علم است و دشمن با توجه به این امر، در تلاش است به هر شکل ممکن حتی ترور دانشمندان، مانع خودکفایی علمی ایران اسلامی شود.
رییس دانشگاه تبریز تاکید کرد: شهادت دانشگاهیان در 27 دی ماه و شهادت اساتیدی چون دکتر علی محمدی و دکتر شهریاری جامعه علمی کشور را پویاتر و با انگیزه تر می کند.
یادواره 22 شهید دانشکده فنی دانشگاه تبریز با حضور رییس جهاد دانشگاهی کشور، استاندار آذربایجان شرقی و برخی از مسوولان کشوری و استانی روز یکشنبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار و در پایان از خانواده های 22 شهید 27 دی ماه 1365 و برخی از جانبازان آن واقعه تجلیل شد.
8120/245/587 شماره 094 ساعت 14:34 تمام