صادرات محصولات کشاورزی مازندران 80درصد افزایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/28 اقتصاد.بازرگانی.صادرات.مازندران ساری - معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی مازندران گفت: صادرات انواع مختلف محصولات کشاورزی این استان در 11 ماهه امسال در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته از رشد 80 درصدی برخوردار بوده است.
مهدی گلچوب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت زمان یاد شده 58 هزار و 480 هزار تن محصولات کشاورزی این استان به ارزش بیش از 26 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.
وی عمده ترین کالاهای صادراتی مازندران را شامل کیوی، مرکبات، گل و گیاه، سیب زمینی و درختی و کلم ذکرکرد و اظهارداشت: این محصولات به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، اربکستان، قزاقستان، ارمنستان، روسیه، عراق، افغانستان، امارات و بلاروس صادر شد.
وی سطح زیر کشت انواع سبزیجات و صیفی جات در مازندران را بیش از 51 هزار هکتار عنوان کرد و یادآورشد: در اراضی کشاورزی این استان بیش از 900 نوع محصول کشت و تولید می شود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی مازندران، گفت: در صورت تجهیز امکانات از جمله فرآوری و بسته بندی، می توان میزان بیشتری از این محصولات را به خارج از کشور صادر کرد.
گلچوب با اشاره به فساد پذیری سبزی و صیفی جات گفت : لازم است حمل و نقل این محصولات به بازارهای هدف در مدت زمان کوتاهتری صورت گیرد و برقراری شبکه حمل و نقل هوایی ارزان قیمت برای رساندن هرچه سریعتر محموله های صادراتی به بازارهای هدف در دستور کار سازمان بازرگانی مازندران است.
وی ادامه داد: مازندران به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی مطلوب، در کشت و تولید انواع سبزیجات و صیفی جات از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. ک/3 2501/402/508 شماره 079 ساعت 15:32 تمام