تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۱
اعزام بیش از 34 هزار مبلغ به سراسر کشور # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/05/25 فرهنگی.معارف.سازمان تبلیغات معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت : 34 هزار مبلغ در ماه رمضان به سراسر کشور اعزام می شوند و 60 هزار مسجد را تحت پوشش قرار می دهند.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد، در نشست خبری تشریح برنامه های ماه رمضان با تبریک فرا رسیدن این ماه عنوان کرد: این ماه فرصت بسیار مناسبی است که مردم با حضور پر شور و شوق در مساجد با معارف دین و اهل بیت (ع) آشنایی بیشتری پیدا کنند و با قرآن انس بگیرند. وی اظهارداشت: سازمان تبلیغات اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی تدارک دیده تا آحاد مردم با استفاده از آنها، از مجالس و معنویات این ماه بهره برداری بیشتر کنند. حجت الاسلام روحانی نژاد خاطر نشان کرد: تا کنون درخواست اعزام 34 هزار مبلغ از نهادها، سازمان ها و مراکز مختلف به ما رسیده است که با توجه به همکاری سازمان تبلیغات با حوزه علمیه قم 10 هزار نفر از این تعداد از حوزه تامین می شوند. حجت الاسلام روحانی نژاد تصریح کرد: از تعداد 34 هزار نفر، سه هزار و 732 مبلغ خواهر هستند که برحسب درخواست مراکز مختلف اعم از شهری و روستایی به تبلیغات دینی خواهند پرداخت. وی گفت: به دلیل تداخل برنامه های مساجد در ماه رمضان با پخش برخی از سریال های ویژه ماه مبارک رمضان درسیما، با هماهنگی های به عمل آمده، به گونه ای برنامه ریزی شده تا این سریال ها یک ساعت بعد از اذان پخش شود تا مردم بتوانند در مراسم مساجد حضور یابند و از معنویات این حضور بهره مند شوند. معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، مسئله اصلاح الگوی مصرف را یکی از بحثهای جدی در این ماه عنوان کرد و گفت: این بحث یکی از مباحثی است که مبلغان باید روی آن تاکید داشته باشند و مطلب بعدی ما که به طور ویژه باید به آن پرداخته شود بحث اتحاد ملی است. حجت الاسلام روحانی نژاد مسئله دیگر مورد توجه مبلغان ماه رمضان را بحث ولایت فقیه عنوان کرد و تصریح کرد: این مسئله نقش مهمی در رهبری جامعه اسلامی و مهار بحران های مطرح شده در آن دارد البته مسئله تفسیر مفاهیم قرآن نیز از جمله مسایلی است که باید در راس کار مبلغان قرار گیرد. معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی همچنین تغذیه فکری مبلغان را یکی دیگر از دغدغه های این سازمان دانست و اظهار داشت: ما برای تغذیه فکری مبلغان چند مجله تحت عناوین شبستان اندیشه و پیام محراب هر کدام در تیراژ 10 هزار نسخه چاپ و در اختیار مبلغان قرار می دهیم، کتاب ره توشه نیز از جمله کتاب هایی است که برای این منظور چاپ و در اختیار آنان قرار گرفته است. حجت الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: دیگر برنامه های تدوین شده برای ماه رمضان،غبارروبی مساجد و تغذیه دو هزار و 500 کتابخانه است و تلاش بر این است که کتاب های مرتبط با این ماه را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. از طرف دیگر سایت های سازمان تبلیغات اسلامی در این ماه با طراحی صفحه های ویژه متناسب با ماه رمضان به ارایه مطالبی متناسب با این ماه نیز می پردازند. وی با تاکید بر بحث گفتمان دینی ویژه ماه مبارک رمضان، گفت: بخشی از این گفتمان ها توسط زنان فعال سامان گرفته است که توانمندی های خوبی در موضوعات مختلف دارند. مسابقات قرآن و ترتیل و نیز بحثهایی پیرامون اصلاح الگوی مصرف و محورهای آن از دیگر موضوعات این گفتمان های دینی است. معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات یادآور شد: سازمان تبلیغات 22 سرفصل چون صرفه جویی در زمان، استفاده بهینه از منابع مصرفی، کاهش هزینه های پستی، صرفه جویی در نگهداری اسناد و غیره را در این ماه در دستور کار خود قرار داده و بر آن تاکید دارد. وی اظهار داشت: یکی از رویکردهای برنامه ای ما رویکرد نشریه ای به ویژه چاپ نشریاتی چون خیمه برای هیات های مذهبی با شمارگان 30 هزار نسخه، فصل نامه برای مداحان و شبستان اندیشه است که در هر یک مقالات و موضوعاتی پیرامون اصلاح الگوی مصرف درج شده است.