کارگردان فیلم چراغ قرمز: این فیلم تقلید از آثار سینمایی دهه 40 نیست # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/11/11 فرهنگی.فیلم 88.فیلم 88 کارگردان فیلم سینمایی چراغ قرمز گفت: این اثر سینمایی تقلید از فیلمهای دهه 40 نیست و در آن تلاش کردیم تا پیام اخلاقی مورد نظر را با کلامی طنز بیان کنیم. به گزارش ایرنا، علی غفاری گفت: پوریا پورسرخ در این اثر سینمایی در نقش طنز بسیار خوب به ایفای نقش پرداخت که این جای تقدیر دارد. وی افزود: در انتخاب بازیگران می خواستیم ساختارشکنی کنیم به گونه ای که پیشداوری در این زمینه وجود نداشته باشد از این رو رضا شفیعی جم در این فیلم جدی بازی کرد و پور سرخ نیز شخصیتی طنز را به نمایش گذاشت. این کارگردان سینما درباره سوژه تکراری این فیلم خاطر نشان کرد: این فیلم تلاش می کند تا به مضامین اخلاقی غیرتکراری اشاره کند و تقلید از فیلم های دهه 40 نیست. غفاری یادآور شد: پورسرخ در هیبتی که در ابتدا دیده می شود نیست و تلاش ما بر این بود که فیلم با مخاطب ارتباط برقرار کرده و خوشایند تماشاگران باشد. وی ادامه داد: با استفاده از تفسیر آیه 12 سوره حجرات می خواهیم بیان کنیم که بدبینی، غیبت و دیگر رذایل اخلاقی منفور است. این آفات در برخی از خانواده ها دیده می شود و در انتهای فیلم نیز نشان داده شد برخی از سوء تفاهم ها سبب پیشداوری شده است. این کارگردان سینما عنوان کرد: پیام فیلم در قالب طنز و ساختار خوشایندی به مخاطب ارائه می شود و در نتیجه گیری پلان آخر این موضوع بیش از دیگر پلان ها دیده می شود. غفاری گفت: انتخاب چراغ قرمز به دلیل تماس هایی بود که در پشت چراغ قرمز با شخصیت اصلی فیلم گرفته می شود و رنک قرمز نیز خود یک هشدار است. وی اظهار کرد: پیش از ورود به جلسه به من گفتند که در انتظار انتقادات شدید باش. باید همه اجزاء فیلم دیده شود و تنها انتقاد نکنیم. این کارگردان یادآور شد: برای ساخت این اثر سینمایی از فیلم لئون اقتباس کردم و تک تک پلان ها را با تفکر گرفتیم تا از سینمای لوده دور شویم. غفاری موفقیت فیلم را در گرو ارتباط مخاطبان با این اثر سینمایی در اکران عمومی دانست. سعید شرفی کیا تهیه کننده این اثر سینمایی نیز گفت: اگر نصیحت کردن جدی انجام شود تاثیرگذار نیست و بیننده پیام را قبول نمی کند ما تلاش کریدم در ژانر طنز پیام خود را بیان کنیم. وی افزود: این اثر سینمایی کپی برداری از فیلم های سینمایی ایران در دهه های 40 یا 50 نیست و در ژانر خود کار قابل دفاعی است و غفاری نیز کار خود را به خوبی انجام داده است. الناز شاکردوست از دیگر بازیگران این اثر سینمایی گفت: قرار نبود در این فیلم دو نقش را همزمان بازی کنم و ابتدا برای نقش رویا قرارداد بستم. وی افزود: بنابراین بود نقش ستاره را بازیگر دیگری بازی کند که بنا به دلایلی بازیگر دیگری این نقش را نپذیرفت و من آنرا ایفا کردم. این بازیگر سینما خاطر نشان کرد: این نقش جدی بود و در عین حال درونمایه طنز داشت و دو شخصیت داستان شبیه هم نبود. شاکر دوست ادامه داد: از این کار راضی هستم به دنبال چهره در ایفای نقش خود نبودم. وی یادآور شد: جنس فیلم فاصله و چراغ قرمز و شخصیت های این دو اثر سینمایی با هم متفاوت است و نمی توان قضاوت کرد که من در فاصله بازی بهتری داشتم اما در این اثر سینمایی حسی بازی کردم. در هر دو فیلم شخصیت ها را باور کرده و به ایفای نقش پرداختم. این بازیگر سینما اظهار کرد: بازی در نقش های کمدی بسیار دشوارتر از بازی در نقش های دراماتیک است. مجید یاسر از دیگر بازیگران این اثر سینمایی گفت: من مجید بازیگر روز سوم را خیلی دوست داشتم و کمک تمام عوامل فیلم بود تا اینگونه در این فیلم شناخته شوم. وی افزود: بعد از اینکه فیلمنامه چراغ قرمز را خواندم نقشی که به من پیشنهاد شده بود که فردی منفعت طلب و چند وجهی بود را پسندیدم. این بازیگر سینما خاطر نشان کرد: همچنین عوامل پشت صحنه مرا ترغیب کردند تا به سمت چراغ قرمز حرکت کنم و اگر بازهم پیشنهادی برای بازی در چنین آثاری داشته باشم رد نمی کنم. این نشست خبری با حضور علی غفاری کارگردان فیلم چراغ قرمز، سعید شرفی کیا تهیه کنند ه سینما، سعید دربندی فیلمنامه نویس، کاوه ایمانی تدوینگر، مریم امیرجلالی، الناز شاکردوست و جید یاسر بازیگران این فیلم به مدیریت طهماسب صلح جو برگزار شد.