امام جمعه اردبیل: دشمنان باید در برابر حضور مردم در انتخابات سر خم کنند ......................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/01/87 داخلی.اجتماعی.عبادی.سیاسی.نمازجمعه.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نمازجمعه گفت: دشمنان این کشور و ملت باید در برابر حضور مردم در انتخابات مجلس هشتم سرخم کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدحسن عاملی حضور مردم در انتخابات 24 اسفندماه را ادای دین ملی و دینی مردم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مردم ایران اسلامی در این انتخابات نیز مدیون نمانده و سربلند از این امتحان بیرون آمدند.
وی حضور بیش از 60 درصدی مردم در انتخابات مجلس هشتم را نشان دهنده وجود دموکراسی واقعی در ایران اسلامی دانست و بیان کرد: این انتخابات همچنین بیانگر این موضوع است که نظام ایران اسلامی مردمی ترین نظام منطقه است.
وی با اشاره به ناتمام ماندن تمامی نقشه های دشمنان ایران در پی برگزاری انتخابات مجلس هشتم افزود: به علاوه انتخابات اخیر نشان داد که مردم ایران نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نیستند. حجت الاسلام عاملی در ادامه خطبه های نماز جمعه همچنین خواستار جایگزین شدن رفاقت به جای رقابت انتخاباتی شد و گفت: در شرایط حساس فعلی با برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور دیگر جای منازعه مابین رقبای انتخاباتی نیست.
وی منازعه و دامن زدن به اختلافات را در پی این انتخابات را خیانت خواند و تاکید کرد: اکنون نباید به دشمنان اجازه سوء استفاده از این فضا داده شود.
وی ضمن انتقاد از آنهایی که رای خود را فروختند و نیز با انتقاد شدید از کسانی که در انتخابات مجلس هشتم با طرح مسایل ذهنی به اتهام زنی پرداختند ، افزود: آنهایی که برای کسب رای به اتهام زنی پرداختند، توصیه می شود که از صاحبان حق طلب حلیت کنند. وی بیان داشت: توبه آنهایی که با فروختن رای موجب پایمال شدن حقوق مردم شدند و با اتهام زنی آبروی افراد را نادیده گرفتند، قبول نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس هشتم در دو حوزه انتخابیه اردبیل، نیر و نمین و نیز پارس آباد و بیله سوار گفت: از اول انتخابات بی طرفی ا رعایت کرده ام و هر کسی که خود را به من منتسب کند، دروغگوست و مردم نباید به او رای دهند.ک/3 535/587 شماره 073 ساعت 16:05 تمام