ستاد بزرگداشت مناسبت های خرداد، در شهرستان قشم تشکیل شد .......................................................
قشم، خبرگزاری جمهوری اسلامی 1/3/87 داخلی.اجتماعی.مراسم.ارتحال امام.
ستاد بزرگداشت مناسبت های آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی (ره )، در فرمانداری شهرستان قشم با دیدگاه حضور حداکثری مردم در این مراسم، روز چهارشنبه تشکیل شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست، امام جمعه قشم گفت:خلق حماسه در سوم خرداد و آزادی خرمشهر عزیز نمایش قدرت رزمندگان اسلام در برابر تمام کفر بود که این مهم با دعای خیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همت بلند مردم و رزمندگان دلاور ایران، میسر شد.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور، روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر را از جمله موضوعاتی دانست که هیچگاه ازخاطر مردم نخواهد رفت وتاریخ به ثبت این حماسه، افتخار خواهد کرد.
امام جمعه قشم، همچنین با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی (ره )، گفت: همه موظفیم با تلاش خود، آرمان های امام را به نسل سوم انقلاب منتقل کنیم تا این چرخه از طریق این نسل به نسل بعدی نیز انتقال یابد.
وی، با اشاره به دیدگاه شهید مطهری نسبت به همت امام در ایجاد انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره ) با اعتقاد قلبی خود به اهداف، راه، مردم و حمایت خدا، انقلاب شکوهمند اسلامی را رهبری کرد و از هیچ توطئه و تهدیدی هراس به خود راه نداد و بر این اساس انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
فرماندار شهرستان قشم نیز با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س ) گفت: با توجه به شخصیت والای حضرت فاطمه (س ) انشاالله همه ما از فیوضات دهه فاطمیه کمال استفاده را ببریم.
مهندس مهدی ایران نژاد، با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر، افزود: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که دنیا را به شگفتی واداشت و ملت قهرمان ایران باید به داشتن چنین روزی در تاریخ خود، افتخار کنند.
وی، پاسداری از انقلاب و مناسبت های بزرگ آن از جمله حماسه آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره امام راحل را در اتحاد بین مردم دانست، و گفت: مقام معظم رهبری، وحدت را اساسی ترین عنصر بقای انقلاب می دانند و بر این اساس وظیفه همه ما ایجاب می کند در این منطقه حساس که دشمن سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی دارد، با تعامل کامل، دسیسه های آنان را نقش برآب کنیم.
فرماندار شهرستان قشم، گفت:دربزرگداشت نوزدهمین سال ارتحال امام،اهل تسنن نیز همانند شیعیان در شهرستان قشم درتلاشند که این مراسم باشکوه خاص برگزار شود.
در این نشست، کمیته های برگزارکننده روز آزادسازی خرمشهر وهمچنین مراسم نوزدهمین سال ارتحال امام خمینی مشخص شدند و آغاز بکار کردند. ک/2 1387/675 شماره 181 ساعت 12:56 تمام