جانشین ستادبازرسی فرماندهی کل قوا: رزمندگان، دست توانمندخدادر آزادسازی خرمشهر بودند ......................................................................
کاشان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/3/87 داخلی.اجتماعی.دفاع مقدس.سوم خرداد.
جانشین ستاد بازرسی فرماندهی کل قوا با اشاره به فرمایش های حضرت امام راحل که"خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: رزمندگان اسلام دست توانمند خدا در آزادسازی خرمشهر بودند.
سردار محمد جعفر اسدی، جمعه در نخستین گردهمایی رزمندگان گردان امام محمد باقر (ع) آران و بیدگل از توابع استان اصفهان، شهیدان دوران دفاع مقدس را مایه افتخار و عزت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم آران و بیدگل و کاشان در دوران دفاع مقدس از پیشگامان جبهه ها بودند.
وی با اشاره به اینکه عزت و سربلندی کشور ایران مدیون خانواده شهدا است، اظهار داشت: خانواده شهدا باید به علت داشتن چنین فرزندانی که برای زنده نگهداشتن مکتب توحیدی اسلام ازجان خود گذشتند و سرافرازی را برای کشور به ارمغان آوردند ، افتخار کنند.
وی افزود: دشمنان باید بدانند که یاد و رشادتهای ایثارگران دوران دفاع مقدس با فرهنگ عاشورایی پیوند خورده و هیچ وقت فراموش شدنی نیست.
سردار اسدی، اعتقاد ، توسل مردم به خدا و ائمه اطهار و روحیه و فرهنگ شهادت طلبی را رمز موفقیت مردم ایران در تمامی عرصه ها ذکر و گفت: کشورهایی به اهل بیت (ع) اعتقاد و ایمان ندارند ، در مقابل سلاح آمریکا سر تعظیم فرو می آورند.
امام جمعه آران و بیدگل نیز در این گردهمایی گفت: عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی بود.
حجت الاسلام سید محمد موسوی ، انجام عملیات بیت المقدس پس از عملیات فتح المبین، گستردگی عملیات، متلاشی دشمن و آزادسازی خرمشهر را از ویژگی های عملیات بیت المقدس نسبت به دیگر عملیاتها دوران دفاع مقدس برشمرد.
فرمانده تیپ پیاده سوم عاشورا لشکر 14 حضرت امام حسین (ع) هم ، روز سوم خرداد را روز سرونوشت ساز برای ملت ایران دانست و گفت: فتح خرمشهریک حماسه ملی بود که برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.
سرهنگ سید مرتضی میریان افزود: برای رسیدن به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا باید همواره در خط ولایت فقیه باشیم.
این گردهمایی در کانون فرهنگی شهید عربیان آران و بیدگل برگزار شد.ک/2 7429/562/675 شماره 035 ساعت 11:56 تمام