یادواره 80 شهید نیروی انتظامی سبزوار برگزار شد ...............................................
مشهد، سبزوار خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/3/87 داخلی.فرهنگی. یادواره .شهدا نخستین یادواره 80 شهید نیروی انتظامی سبزوار از توابع استان خراسان رضوی عصر پنجشنبه برگزار شد.
در این مراسم رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشورگفت: ما باید یاد و نام شهدا را زنده نگهداریم با زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا استقلال آزادی و عزت نظام ما حفظ می شود.
حجت الاسلام و المسلمین ابوتراب بهرامی گفت:جمع آوری وصایای شهدای عزیز سرمایه ای برای متولیان فرهنگی است که باید مبنا و الگو قرار گیرد.
رئیس ستاد یادواره شهدای نیروی انتظامی سبزوارگفت: این یادواره در جهت یادآوری رشادت ها و ایثارگری های شهدا برگزار شد.
سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: این فرماندهی پس از نیروی مقاومت بسیج این شهرستان بیشترین تعداد شهدا را در جهت حفظ و تامین امنیت شهروندان تقدیم نظام کرده است.
فرمانده نیروی انتظامی سبزوار همچنین گفت: سبزوار اولین شهرستان در استان خراسان رضوی است که برای گرامیداشت شهدای نیروی انتظامی آیین گرامیداشت برگزار می کند.
در این یادواره برنامه های مختلفی شامل مسابقه مقاله نویسی،ساخت تندیس ویژه شهدا و اهدای لوح به همراه تصویر شهدا به خانواده های این بزرگواران اجرا شد.
در این یادواره موضوعاتی با عنوان ما وشهیدان و شکوفایی و نوآوری جامعه اسلامی،ما وشهیدان و عرصه امنیت اجتماعی و خاطره نویسی درباره شهدای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده بود.
همچنین کتابی باعنوان لاله های سبزپوش باشمارگان هزارجلد در رابطه باوصیت نامه، زندگی نامه و خاطرات شهدای نیروی انتظامی سبزوار منتشر شد.
اجرای نماهنگ، قرائت مقاله و دلنوشته فرزند شهید، نمایشنامه عاشورایی و استقرار 80 حجله با تصاویر شهدای نیروی انتظامی از جمله دیگر برنامه های این یادواره بود.
سبزوار 1600 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است.ک/2 2723/675 شماره 018 ساعت 11:43 تمام