تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۱
طبیعت یاسوج، گردشگران را فرامی خواند ..............................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/4/87 داخلی.فرهنگی.گردشگری.یاسوج یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با طبیعتی دل انگیز و با دشت های پر از گل و جنگل های فراوان،دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است که در دامنه کوه دنا قرارگرفته و به واسطه این همه زیبایی هرساله پذیرای هزاران میهمان تابستانی و علاقه مندان به طبیعت است.
شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج از آبشارهای زیبایی برخوردار است که معروفترین آنها آبشار یاسوج، تنگ کبوتری، مهریان،تنگ تامرادی و مارگون هستند.
اگر چه در سال جاری به خاطر خشکسالی کم سابقه و کم بارشی،آبشارهای یاسوج با کمبود آب مواجه شده است اما همچنان این شهر زیبایی و خنکی آب و هوای کوهستانی خود را به رخ گردشگران می کشد.
گرداگرد این شهر را ارتفاعاتی از دناو پوشش جنگل های بلوط در برگرفته و هرتازه واردی که به ابتدای این شهر می رسد شیفته طبیعت آن می شود.
آب و هوای لطیف و خنکش جان تازه ای به دل مسافرین خسته از راه های سخت و دشوار استان کهگیلویه و بویراحمد می دهد و زیبایی دیدار، همه خستگی راه را از تن آنان فرو می ریزد.
یاسوج شهری نوپا، دردل رشته کوه های زاگرس قرار دارد که قدمت آن به کمتر از پنج دهه می رسد.
جمعیت این شهر 200 هزار نفر و لهجه مردم منطقه لری است.
زیبایی های طبیعت یاسوج دشت های مملوازگل های لاله واژگون،ختمی و گل های وحشی و زرد، طراوت و شادابی خاصی به منطقه داده است.
یاسوج خطه آبشاران را علاقه مندان به طبیعت همواره از آن به عنوان شمالی د رجنوب یاد کرده اند.
با فرا رسیدن فصل گرما در مناطق جنوبی کشور این روزها یاسوج مملو از جمعیت دوستداران طبیعت و میهمانان تابستانی است.
یاسوج به واسطه آب و هوای فرح بخش همچنین و نیز دامنه ارتفاعات آن که محل ییلاق عشایر جنوب و استان های همجواراز جمله فارس، خوزستان و اصفهان است،جذابیت هایی دارد.
قرار گرفتن یاسوج در دامنه دنا که زیستگاه انواع گونه های جانوری است زیبایی آن را دو چندان کرده است.
چشمه نباتی ،تنگ گنجه ای ، تنگ شاه قاسم،پارک جنگلی آبشار، پارک حاشیه رودخانه بشار و دیگر آبشارهای زیبای منطقه از جمله تفرجگاه های دیدنی این شهر به شمار می روند.
آبشار یاسوج با پارک های جنگلی اطراف آن یکی از مناظر زیبای منطقه است که درایام تعطیلات به ویژه تابستان هااین منطقه میزبان هزاران بازدیدکننده است.
شهردار یاسوج گفت:به خاطر توجه به توسعه فضای سبز در این شهر، یاسوج نسبت به سالهای گذشته متفاوت شده است.
مهندس محمد بهرامی در گفت و گو با ایرنا افزود: شهر یاسوج هم اکنون از زیبایی خاصی نیزدر زمینه مناظر فضای سبز برخوردار است و مسافران می توانند در کنار طبیعت زیبای یاسوج از زیبایی فضاهای سبز شهر نیز برخوردار شوند.
وی گفت: منطقه و تفرجگاه طبیعی بوستان جنگلی آبشار نیز برای پذیرایی از میهمانان و مسافران تابستانی به این شهر آماده شده است.
بهرامی افزود: با ایجاد تسهیلات رفاهی این پارک ظرفیت پذیرش روزانه چهار هزار مسافر را دارد.
وی گفت: همچنین امکانات اقامتی در شب برای تعدادی از مسافران این پارک در نظر گرفته شده است.
بهرامی گفت:درپارک جنگلی آبشار امکانات رفاهی ،رستوران،سکوهای استراحت، سرویس های بهداشتی،چادرهای اقامتی گروهی، امکانات ورزشی و سرویس ایاب و ذهاب تدارک دیده شده است.
منطقه پارک جنگلی آبشار یاسوج در شمال شهر یاسوج از تفرجگاه بسیار ارزشمند از جمله آبشار زیبایی به ارتفاع بیش از 10 متر برخوردار است.
با وجود این همه زیبایی یاسوج نیاز به توجه بیشتر مسوولین برای ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری دارد.
میهمانانی که به ویژه از شهرهای جنوبی کشور برای رهایی از گرمای طاقت فرسای جنوب به یاسوج سفر می کنند به دلیل کمبود امکانات اقامتی بعضی شبها را در پیاده روها و فضاهای سبز سپری می کنند.ک/4 563/675 شماره 211 ساعت 14:24 تمام