کنگره سراسری تغذیه نوزادان و کودکان در مشهد برگزار شد .....................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/05/87 داخلی.علمی.پزشکی.
کنگره سراسری تغذیه نوزادان و کودکان با حضور 400 نفر از متخصصین این رشته از سراسر کشور روزچهارشنبه در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد آغاز شد.
در این چارچوب اساتید طب اطفال از کشورهای چین، مالزی و سویس نیز شرکت داشته و مقالات خود را ارایه می کنند.
"تغذیه انحصاری با شیرمادر، تغذیه نوزادان نارس، تغذیه تکمیلی و فواید و مضرات مکمل های غذایی، تغذیه در مادران باردار و شیرده، سوء تعذیه و تغذیه کودکان در بیماریهای مختلف قلبی و کلیوی" مهمترین مباحث این کنگره هستند که در قالب سخنرانی، میزگرد و پوستر طی دو روز ارایه می شود.
دبیر کنگره تغذیه سراسری نوزادان و کودکان هدف آن را آشنایی بیشتر متخصصین این رشته با تازه ترین یافته های علم طب اطفال عنوان کرد.
دکتر احمد شاه فرهت افزود: به این کنگره 337 مقاله ارسال شده که 70 درصد آن پذیرفته و در قالب سخنرانی، پوستر و کتاب خلاصه مقالات ارایه می شود.
وی گفت: 100 مقاله از این تعداد در قالب پوستر به نمایش گذاشته شده و همچنین هشت میزگرد با موضوعات مختلف در زمینه اهمیت تغذیه با شیر مادر، سوء تغذیه و نقش تغذیه نوزادان و کودکان در پیشگیری از بیماریهای مختلف برپا است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این کنگره گفت: نوزادان و کودکان سرمایه کشور بوده و آینده مملکت به دست آنها رقم خواهد خورد.
دکتر مسعود ملکی افزود: بحث تغذیه یکی از اساسی ترین عوامل رشد صحیح کودکان است و طب اطفال یکی از پیشتازترین رشته ها در این زمره به شمار می رود.
وی گفت: طی سالهای اخیر در خصوص تغذیه زنان باردار و اهمیت تغذیه با شیر مادر قدمهای مثبتی برداشته شده اما کافی نیست.
او افزود: هنوز میزان تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماه نخست زندگی حدود 25 درصد در کشور است.
وی نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی ، آموزش چهره به چهره و تغییر نگرش باورهای جامعه از جمله راهکارها و سیاست های تغذیه با شیر مادر ذکر کرد.
ک/2 7487/589/660 شماره 322 ساعت 15:38 تمام