سالانه 485 میلیون تن کالا از طریق جاده های در کشور جابجا می شود ...........................................................
سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/05/87 داخلی.اقتصادی.حمل ونقل.کالا.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل کشور از جابجایی سالانه 485 میلیون تن کالا از طریق جاده در کشور خبر داد.
"شهرام آدم نژاد" روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در شهمیرزاد گفت: هفت درصد اشتغال کشور در حوزه حمل و نقل است و در این بخش حجم عظیمی از نیروی متخصص و دارای مهارت مشغول به کار هستند.
وی با تاکید برلزوم تقویت و توسعه ناوگان و آموزش های لازم برای فعالان این بخش گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کالا و مسافر در کشور از طریق ناوگان جاده ای جابجا می شود، این ناوگان نیازمند استفاده از فناوری بالاتر، مدرنتر، خدمات بهینه تر و نیز سرعت و ایمنی بیشتر است. آدم نژاد نوسازی ناوگان باری را نیازمند تامین تسهیلات دانست و گفت: اگر تسهیلات لازم فراهم شود این نوسازی با آهنگ بیشتری ادامه می یابد.
وی گفت: ار رده خارج کردن ماشین های فرسوده در ناوگان باری باید از طریق اقتصادی کردن حمل و نقل صورت گیرد تا نیازمند ماشین های فرسوده نباشد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: با افزایش بهره وری در این بخش کمک خواهیم کرد تا نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا به صرفه باشد.
وی برگزاری همایش مسوولان انجمن های صنفی حمل و نقل کشور در شهمیرزاد را با هدف بررسی مسایل و مشکلات و ارائه راهکارها برای تقویت این ناوگان بیان کرد.
وی گفت: مدیریت حمل کالا در سراسر کشور در خصوص سرمایه گذاری و فناوری از جمله مسایل مورد بررسی در این همایش است. ک/3 599/608/508 شماره 177 ساعت 12:29 تمام