700 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی ساخته خواهد شد ....................................................
بوکان، مهاباد خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/06/87 داخلی.اقتصادی.ارتباطات.راه و ترابری.
مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی از احداث 700 کیلومتر بزرگراه در این استان خبر داد.
عباس فرومندی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با احداث این میزان بزرگراه که در زمان حاضر در دست مطالعه و ساخت می باشد تحول شگرفی در بخش اقتصادی این استان بوجود خواهد آمد.
وی این بزرگراه ها را شامل اواوغلی به خوی و سلماس، خان تختی به سلماس، سلماس ـ صوفیان، کنار گذر شرق ارومیه، ارومیه به میاندوآب ، میاندوآب به سنندج تا کرمانشاه و نقده، پیرانشهر به تمرچین و میاندوآب به شاهین دژ و تکاب اعلام کرد.
فرومندی گفت: با بهره برداری از این میزان بزرگراه، علاوه بر ارتباط شمال به مرکز و جنوب استان زمینه ارتباط آذربایجان غربی به مرز خسروی و کربلای معلی نیز از طریق استان های کردستان و کرمانشاه فراهم خواهد شد.
وی از دیگر مزایای احداث این بزرگراه ها در استان را ارتباط آذربایجان غربی به بزرگراه شمال جنوب ـ بندر امام خمینی و خلیج فارس عنوان کرد.
فرومندی در مورد دیگر طرحهای در دست اجرا در این استان گفت: امسال 250 طرح مختلف در بخشهای راهسازی، بهسازی و روکش آسفالت همچنین ایمن سازی محورهای مواصلاتی در دست اجراست.
مدیرکل راه و ترابری استان افزود: برای اجرای این طرحها هفت هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی گفت: در بخش ایمن سازی محورهای مواصلاتی نیز 10 نقطه حادثه خیز استان شناسایی و با هفت میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
فرومندی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان برنامه چهارم توسعه کشور 70 درصد جاده های روستاهای بیش از 100 خانوار بهسازی و آسفالت شوند که در همین راستا این طرح تاکنون در روستاهای مهاباد، اشنویه و بوکان به اجرا گذاشته شده است.
وی گفت: به همین مناسبت 21 طرح راهسازی و بهسازی نیز با 120 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت در استان به بهره برداری می رسد.ک/3 7510/584/587 شماره 280 ساعت 13:57 تمام