تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۱
دایره المعارف " زنان ایران " تدوین می شود .................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/06/87 داخلی.اجتماعی.بانوان.
مشاور وزیر کشور و مدیرکل دفتر امور بانوان وزارت کشور، از تدوین و نشر "دایره المعارف (دانشنامه ) زنان ایران " خبر داد و گفت: این دایره المعارف گنجینیه فعالیت های مختلف زنان برتر کشور خواهد بود.
" فرشته ساسانی " روز سه شنبه در جریان بازدید از جشنواره زنان نوآور و نام آور در گفت وگو با ایرنا افزود:در جشنواره زنان نوآور و نام آور، زنان برتر شناسایی و آثار آنان در قالب دایره المعارف زنان ایران تدوین خواهد شد.
به گفته وی، امسال 400 زن توانمند ایران شناسایی شده و سال گذشته نیز در قالب جشنواره زنان نام آور 400 زن برتر و توانمند شناسایی شده بودند که آثار و مستندات این زنان با یک پالایش علمی با تشکیل کمیته علمی متشکل از استادان دانشگاه مجدد بررسی و در دایره المعارف گنجانده می شود.
ساسانی اظهار داشت:این دایره المعارف (دانشنامه ) آثار زنان برتر استانهای کشور را به صورت فصل به فصل و در بخشها و ابعاد توانمندی مختلف معرفی می کند.
به گفته وی،بانک اطلاعات بانوان برتر کشور نیز درقالب این جشنواره پیگیری و راه اندازی خواهد شد و مجموعه اطلاعات زنان برتر هراستان به صورت جداگانه در این بانک ارایه می شود.
مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان وزارت کشور اظهار داشت: زنان ایران اسلامی در استانهای مختلف با وجود تنگناها و محدودیتها، پیشرفت های چشمگیری داشته اند و ظهور و بروز استعداد آنها بسیار مطلوب است و بسیاری از تهدیدات را تبدیل به فرصت کرده و نام خود را به عنوان زن نام آور و نوآور ثبت کرده اند.
ساسانی اظهار داشت:جشنواره زنان نوآور و نام آور نقش مهمی در حفظ و حراست فرهنگ زنان اقوام مختلف ایران دارد و این همگرایی زنان در اقوام مختلف ایرانی با معرفی استعدادهای آنان بروز می کند.
به گزارش ایرنا،دومین جشنواره ملی زنان نوآور و نام آور ایران با حضور بانوان هفت استان کشور در شهرکرد در حال برگزاری است.ک/3 7359/671/ 607 شماره 382 ساعت 16:38 تمام