استان اردبیل برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس آماده می شود ..............................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/06/87 داخلی.اجتماعی.مناسبت ها.دفاع مقدس.جاودانه.
فضای شهرها، بخش ها و روستاهای استان اردبیل برای برگزاری برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس آماده می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در تشریح برنامه های این هفته گفت: از چند روز قبل مقدمات و فضاسازی اجرای برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس در استان آغاز شده است.
سرهنگ زکی الله خوشبخت، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: دیدار پیشکسوتان، مسوولان و دست اندرکاران دفاع مقدس استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در سی ام شهریور ماه جاری مقدمه ای برای این برنامه هاست.
او گفت: در سی و یکم شهریور ماه که سالروز آغاز تجاوز همه جانبه رژیم بعث عراق به ایران اسلامی است، فضای شهر اردبیل سرشار از حالات روحانی آن دوران یعنی جهاد، شهادت و دفاع مقدس خواهد بود.
وی اظهارداشت: در این روز نیروهای نظامی استان اردبیل آمادگی کامل خود را برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی با تمام توان و با انجام رژه در خیابان های مرکزی شهر به تماشا خواهند گذاشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، او گشایش نمایشگاه افلاکیان خاکی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان در خیابان عطایی جنب رودخانه بالخلو و نمایشگاه اختصاصی شهیدان روحانیت در موزه مفاخر دینی اردبیل را از جمله برنامه های مهم به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان ذکر کرد.
سرهنگ خوشبخت گفت: همچنین به لحاظ تقارن روز اول مهر با سال روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) مجالس ویژه عزاداری با حضور عموم مردم و نیروهای مسلح در مساجد و تکایای استان در کنار مراسم مربوط به گرامی داشت هفته دفاع مقدس برپا خواهد شد.
وی افزود: حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس و بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی برای دانش آموزان و برگزاری شب خاطره و دیدار با جانبازان ، غبار روبی مزار شهیدان و قرائت فاتحه برای آنان، برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پادگان تیپ 40 ، همایش تجلیل از حماسه آفرینان دفاع مقدس ، شرکت نیروهای مسلح در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه ، دیدار با خانواده های شهیدان و برگزاری مسابقه های مختلف ورزشی و فرهنگی از دیگر برنامه های مهم گرامی داشت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل می باشند.ک/3 592/618/587 شماره 075 ساعت 11:38 تمام