راهپیمایی روز قدس با حضور پر شور مردم سیستان و بلوچستان برگزار شد ..................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/07/87 داخلی.اجتماعی.راهپیمایی.روز قدس.
مردم همیشه در صحنه شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس یک بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، مردم روزه دار و همیشه در صحنه شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در صفوف به هم فشرده با فریاد "مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا" انزجار خود را از جنایات آمریکای جنایتکار و صهونیست خونخوار اعلام کردند.
به همین مناسبت مردم همیشه در صحنه شیعه و سنی زاهدان بار دیگر باحضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، برگ زرینی بر تاریخ افتخارات مردم ولایت دوست این خطه از ایران اسلامی رقم زدند.
مردم روزه دار این خطه با سر دادن فریاد مرگ بر اسراییل، صحنه ای دیگر را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن ثبت کردند.
در این راهپیمایی که از میدان آزادی تا مصلای قدس برگزار شد نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی پا به پای مردم انزجار خود را از سیاست های استکباری غرب و رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در حاشیه این راهپیمایی به ایرنا گفت: روز قدس روز دفاع از اسلام و مستضعفین بوده و ایران به عنوان پرچمدار اسلام در جهان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین "عباسعلی سلیمانی" افزود: بیت المقدس قبله اول و فلسطین جبهه نخست جنگ مسلمانان با اسراییل غاصب به شمار می رود.
وی بیان کرد: دفاع از فلسطین در حقیقت دفاع از انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره ) و دفاع از ارزش های اسلامی است.
او ادامه داد: مردم زاهدان با حضور یک پارچه در این راهپیمایی بار دیگر دریافت حق و حقوق قانونی مردم فلسطین را خواستار شدند.
امام جمعه زاهدان افزود: این حضور گوشه ای از اتحاد مسلمانان بود و نشان دادند با همدلی و ایستادگی در مقابل تجاوز دشمنان می توانند از دین مقدس اسلام و ارزشهای ناب اسلامی دفاع کنند.
سوزاندن آدمک بوش، پرچم اسراییل غاصب و خواندن قطعنامه سراسری از دیگر بخش های راهپیمایی روز جهانی قدس در این شهرستان بود.
شرکت کنندگان در راهپیمایی سپس برای شرکت در نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان اجتماع کردند. ک/2 7311/653/640 شماره 065 ساعت 12:42 تمام