خراسان شمالی در روز "قدس" مملو از شور و فریاد شد .................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/07/87 داخلی.سیاسی.مناسبت ها.روز قدس.
هزاران نفر از مردم استان خراسان شمالی امروز بالبیک به فراخوان تاریخی امام خمینی (ره ) برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به خیابانها آمده و یکصدا آوای آزادی بیت المقدس از چنگال رژیم صهیونیستی را فریاد کردند.
مردم این استان اعم از شیعه و سنی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همگام با مردم سراسر کشور با برپایی راهپیمایی و سردادن فریادهای مرگ بر آمریکا و اسراییل، انزجار خود را از جنایات اسراییل غاصب به نمایش گذاشتند.
راهپیمایان در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با پارچه نوشته هایی حاوی شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و به حمایت از مردم فلسطین، خواستار توقف جنایات اسراییل و خروج این رژیم جعلی از سرزمینهای اشغالی شدند.
حضور چشمگیر علمای اهل سنت و شهروندان ترکمن در راهپیمایی روز قدس در بجنورد، جلوه خاصی به این آیین بخشیده بود.
راهپیمایان خراسان شمالی در آیین روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت از قیام انتفاضه مردم فلسطین و مقاومت جانانه حزب الله لبنان در برابر اسراییل، خواستار حفظ وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در ادامه مبارزه با اسراییل شدند.
آنها همچنین از سازمان ملل متحد، مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر و نیز حکام عرب خواستند که در برابر وحشیگری صهیونیستهای غاصب سکوت نکرده و از خود واکنش نشان دهند.
شرکت کنندگان در همایش جهانی روز قدس در خراسان شمالی همچنین با حمل عکسهایی از دبیرکل حزب الله لبنان و نیز پرچمهای حزب الله پشتیبانی خود از مبارزات و مقاومت این گروه مجاهد در برابر اسراییل غاصب را اعلام کردند.
راهپیمایان خراسان شمالی در پایان با تایید قطعنامه سراسری روز جهانی قدس، با سر دادن شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، پرچم و مترسک حکام این رژیم را به آتش کشیدند.
گزارش خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی از شهرستانهای شیروان، اسفراین، جاجرم، مانه وسملقان و فاروج حاکی از برگزاری پرشور مراسم روز جهانی قدس در این شهرستانها است. ک/2 626/640 شماره 095 ساعت 13:47 تمام