رییس اتاق اهواز: صادرات مجدد در درآمدزایی دولت تاثیر گذار خواهد بود ..................................................................
اهواز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/07/87 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اهواز گفت: باید کاری کرد که صادرات مجدد به عنوان مهمترین قدم در توسعه درآمد کشور مد نظر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا "عبدالرحمن سلیمانی"دوشنبه در مراسم تقدیر از صادر کنندگان نمونه خوزستان افزود: متاسفانه تاکنون توجه خاصی به آن نشده است.
وی گفت: این درحالی است که کشورهای همسایه ایران توانسته اند از این موقیعت فراهم آمده به دلیل برخورداری از بنادر متعدد استفاده لازم را ببرند.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اهواز افزود: بسترهای مناسبی از جمله پنج بندر مهم در زمینه توسعه تجارت خارجی در استان خوزستان وجود دارد که متاسفانه از ظرفیتهای آنها استفاده لازم صورت نگرفته است.
وی گفت: با توجه به موقعیت موجود و زیرساختهای فیزیکی متعدد در این استان می توان در افزایش صادرات وسرانه ملی گامهای موثری برداشت.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اهواز همچنین به آغاز بکار صندوق تجارت کشور در اتاق بازرگانی اهواز اشاره کرد و افزود: در حالیکه این شعبه برای سهولت در کار تجار راه اندازی شده، اعمال ضوابط سنگین اقتصادی و صادراتی باعث شده که حتی یک پرونده از مراجعه کنندگان به این شعبه به سرانجام نرسد.
وی در ادامه داشتن استراتژی توسعه اقتصادی کشور را یک نیاز مبرم عنوان کرد و گفت:در این قالب از فعالیت بازارهای هدف شناسایی شده وکمترین ریسک پذیری و ضرر پذیری متوجه تجار می شود.
سلیمانی ، فعال نمودن دیپلماسی اقتصادی را مهم دانست و افزود: توجه جدی به ایجاد فضای کسب و کار مناسب نتایج تاثیرگذاری را به همراه خواهد داشت.
فرماندار دشت آزادگان نیز در این همایش به اجرای برنامه های عمرانی در مرز تجاری چذابه اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامات متعددی از جمله نصب بارانداز، احداث صرافی،راه اندازی پایانه تجاری در این پایانه به اجرا درآمده است.
"قائد اسلامی نسب" هزینه اقدامات انجام شده در پایانه تجاری چذابه را 70 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای تولیدی خوزستان در استان العماره عراق با جدیت در حال پیگیری است.
وی همچنین با اشاره به بازار مناسب واردات آهن قراضه از کشور عراق گفت: متاسفانه واردات آهن قراضه از این کشور به خوزستان مورد توجه قرار نگرفته است.
اسلامی نسب افزود:باید کاری کرد که تجار استان خوزستان و حتی کشور نسبت به موقعیت فراهم آمده بی تفاوت نباشند.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اهمیت صادرات بر کسی پوشیده نیست ولی متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد بی تفاوتی برخی مسوولان نسبت به توسعه صادرات و بخش خصوصی بوده ایم.
"مصطفی مطور زداه" افزود: نمونه بارز این ادعا، حضور تنها یک نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی صادرات امروز است.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت جوایز صادارات غیر نفتی برای حمایت بخش خصوصی تعریف شده، پرداخت جوایز به بخش دولتی را به ضرر تجار و بازرگانان است.
مطور زداه گفت: پرداخت جوایز صادراتی به بخش دولتی، اقتصاد کشور را متوجه ضرر و زیان فراوانی می کند.
پرداخت جوایز صادراتی از چند سال گذشته به منظور تشویق و حمایت بخش خصوصی به منظور توسعه صادرات غیر نفتی آغاز شده است.ک/2 7162/640 شماره 206 ساعت 13:49 تمام