مدیرکل ارشاد مازندران: روز مازندران روز ویژه ای در تاریخ ایران است ...................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/08/87 داخلی. فرهنگی. روز مازندران.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نام گذاری 14 آبان ماه به عنوان "روز مازندران" با توجه به مولفه های نظام یک روز ویژه و منحصر به فردترین روز در تاریخ ایران است.
" محمد اسماعیل امامزاده" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری با بیان اینکه 14 آبانماه سال 243 هجری شمسی سرآغاز حکومت علوی در ایران به میزبانی طبرستان است ،افزود:این روز با توجه به ماهیت فرهنگی و دینی فراگیر بوده و می تواند روز ملی کشور باشد.
وی با بیان اینکه 14 آبانماه روز مازندران و روز فرهنگ عمومی است، نامگذاری این روز را حرکتی اساسی در شناساندن فرهنگ مردم مازندران به جهان اسلام دانست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت:این روز از سال آینده به عنوان " مازندران سرزمین سبز علویان" در تقویم کشور ثبت خواهد شد.
امامزاده افزود: انقلاب اسلامی ایران با هویت دینی و فرهنگی و تبعیت از پیامبران و ائمه معصومین رویکردی از تشکیل حکومت علوی در مازندران است.
وی گفت طی دو سال و نیم اخیر اقداماتی توسط این شورا شده است که با توجه به ظرفیت و مقایسه با استان های دیگر قابل توجه بوده ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.
وی همچنین تقدیر از خادمان فرهنگ عمومی استان،ارائه ثبت ششم بهمن به عنوان روز مبارزه مردم آمل، برگزاری نمایشگاه جهت ترویج معرفت اجتماعی و درک عمومی، برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع)،بزرگداشت سلمان هراتی و مرمت مزار آن شاعر را از جمله اقدامات شورای فرهنگ عمومی مازندران در هفته جاری دانست.ک/2 1888/ 402/506/ شماره 356 ساعت 18:03 تمام