105 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور هستند .....................................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/08/87 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.
یزد - رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت105: هزار نفر عضو حقیقی و حقوقی این سازمان هستند.
به گزارش ایرنا " محسن موحدیان عطار " شب گذشته در جمع خبرنگاران استان یزدبابیان اینکه همه این اعضا دانش آموختگان رشته کشاورزی و منابع طبیعی هستند،افزود: از این تعداد 94 هزار و 991 نفر دارای مدرک کارشناسی، هفت هزار و 704 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد و مابقی دکترا هستند.
وی با بیان اینکه 52 درصد این اعضا بیکار وجویای کار هستند اظهار داشت: 22 درصد مابقی در بخش دولتی و 25 درصد در بخش غیردولتی مشغول به کار هستند و یک درصد اعضا نیز بازنشسته بخش های مختلف می باشند.
موحدیان عطار همچنین یادآور شد: از ابتدای سال گذشته یک هزار و 800 شرکت خدمات فنی و مهندسی در کشور راه اندازی شد که یک هزار 450 شرکت در محیطهای کشاوزی مستقر شدند که 12 هزار و 500 کارشناس کشاورزی نیز در این شرکت ها مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از سال 80 فعالیت خود را آغاز کرد گفت: این سازمان بزرگترین و جامع ترین تشکل تخصصی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.
وی، تلاش در جهت ارتقای سطح دانش و گسترش فناوری جدید، حفظ پایداری محیط- زیست، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حمایت از تشکل های صنفی و تولیدی و ساماندهی اشتغال مهندسین کشاورزی را از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشور بیان کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نرخ بالای بیکاری دانش آموختگان بخش کشاورزی، عدم توزیع نامناسب دانش آموختگان با نیازهای بخش و نداشتن جایگاه مناسب در نظام برنامه ریزی و سیاستگذاری ها را از مهمترین مشکلات این سازمان برشمرد.
وی یادآور شد: ساماندهی اشتغال مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ، کمک به افزایش بهره وری و کمک به اصلاح نظام آموزش عالی در بخش کشاورزی از جمله سیاست اجرایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور است. ک/2 7546/1027/546 شماره 041 ساعت 10:04 تمام