نخستین همایش اعضای کانون جهادگران جهادسازندگی کشور در مشهد برپا شد ..................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/09/87 داخلی.اجتماعی.جهادگران نخستین همایش اعضای شورای مرکزی و مدیران کانون جهادگران جهاد سازندگی استان های کشور روز یکشنبه در مشهد برگزار شد.
در این مراسم رییس هیات مدیره کانون جهادگران جهاد سازندگی کشور با بیان اینکه موتور حرکت در جهاد سازندگی جوان گرایی بود، گفت:امروز خلا این نهاد در کشور و ضرورت احیا جهادسازندگی در کشور احساس می شود.
علیرضا افشار نایب افزود: وزارت جهاد کشاورزی می تواند سپاه و کانون جهادگران بسیجی آن باشد.
وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی باید در همه وزارتخانه ها وجود داشته باشد و وزارت جهاد در راس آنها قرار گیرد، گفت: جهاد باید با همان ویژگی همه با هم را داشته باشد واخلاص در ویژگی های جهاد باید ترویج شود.
وی اظهار داشت: از سویی با توجه به اینکه کشورهای دیگر هم نیاز به داشتن فرهنگ جهادی دارند تاکید کرد باید امور بین الملل نیز در کانون جهادگران راه اندازی شود.
مدیرعامل کانون جهادگران جهادسازندگی کشور هم گفت: باید این کانون با انجام فعالیت های جهادی چشمگیر در کشور فرهنگ جهادی را تقویت کند.
جلالی افزود: این به معنای تقابل با جهاد کشاورزی نیست بلکه در راستای اهداف و کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی است و زنده نگه داشتن اهداف بنیانگذار انقلاب و منویات رهبری به ویژه توسعه فرهنگ جهادی از برنامه های اساسی این کانون است.
وی از عضویت 14 هزار جهادگر در کانون جهادگران سازندگی کشور خبر داد و افزود: زمینه سازی سالم برای فعالیت های درآمدزا در راستای اهداف کانون از جمله برنامه هاست.
وی گزارشی از اقدامات انجام شده در کانون، اجرای اردوهای جهادی در استان های کشور توسط جوانان عضو کانون را بسیار مهم خواند و گفت: نتیجه برگزاری نخستین اردوی جهادی در استان ایلام بسیار اثر بخش و کارآمد بود.
جلالی برگزاری این اردوها را یک حرکت اساسی و بنیادی در توسعه روستاهای کشور دانست و اظهار داشت: اگر بتوانیم این حرکت ها را با رویکرد جدید و بااولویت کارآفرینی برای جوانان گسترش دهیم می تواند در فرآیند توسعه روستایی نقش به سزایی داشته باشد.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه این مراسم تفکر جهادی را برآمده از متن و بطن فرهنگ دینی عنوان کرد.
حجت الاسلام هاشمی گنابادی افزود: واژه جهاد الهام گرفته از فرهنگ دینی است و حضور نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد نیز نشان دهنده توجه ویژه رهبری به این ارگان برآمده از متن مردم است.
رییس جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به اینکه برای استمرار کار کانون جهادگران جهاد سازندگی نیاز است با شخصیت های کارآ و موثر که مشکلات بخش کشاورزی را حل کنند ارتباط برقرار کرد ،افزود: باید رابطینی میان بخش کشاورزی و دانشگاهی داشته باشیم که شایستگی و ویژگی های کار جهادی را دارا باشند.
محمد اسماعیل نیا افزود: برای بهره برداری از تجربیات و خدمات صادقانه جهادگران طی سه دهه سازندگی کشور باید چاره اندیشی کرد و شرایطی فراهم کنیم تا تجربیات آنها از دسترس نسل جوان جهاد خارج نشود.ک/2 2713/663/589/659 شماره 522 ساعت 18:21 تمام