رییس سازمان جوانان یزد: طلاق از مهمترین چالشهای موجود در کشور است .................................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/09/87 داخلی.اجتماعی.خانواده.طلاق.
یزد - رییس سازمان ملی جوانان استان یزد گفت: یکی از مهمترین چالش های موجود، افزایش آمار طلاق در سطح کشور است.
به گزارش ایرنا،"مهران اژدرپور"روزدوشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان مهریز افزود: اگر برای حل این موضوع فکر عاجلی صورت نگیرد، افزایش آن ضررهای جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد خواهد کرد.
وی بدون اشاره به دلیل این امر اضافه کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب ضمن افزایش آمار ازدواج توسط دستگاه های مسوول از رشد طلاق پیشگیری شود.
اژدرپور گفت: بر اساس آخرین آمار در کشور افزون بر 12 میلیون نفر جوان دارای شرایط ازدواج اند.
مشاور استاندار یزد درامور جوانان اظهارداشت:برغم اهمیت پیوند زناشویی و امر مقدس ازدواج ،تاخیر دراین امر زیاد است و باید برای حل آن چاره اندیشی شود.
وی گفت:برای افزایش ازدواج در کشور دولت باید تنها بسترسازی کند و نباید این امر دولتی و حاکمیتی شود.
رییس سازمان جوانان استان یزد سه انتخاب مهم هر جوان کشورمان را دین ، انتخاب رشته تحصیلی وازدواج و آغاززندگی زناشویی دانست و تصریح کرد: از آنجایی که با ازدواج جوانان خیلی از مشکلات آنان مرتفع خواهد شد ، لذا در سازمان ملی جوانان توجه به این امر در اولویت قرار دارد.
اژدرپور،راه اندازی ستاد ازدواج استان با حضور مسوولان و همچنین ایجاد کارگروه برای بررسی و فراهم کردن بستر مناسب آن را از اقدامات این سازمان در سالجاری عنوان کرد.
وی گفت: در این زمینه 360 عنوان کتاب و نرم افزار در خصوص ازدواج مناسب و فرهنگ سازی برای ترغیب حوانان و خانواده ها به این امر، تهیه و تدوین شده است.ک/2 7536/1027/543 شماره 429 ساعت 19:30 تمام