سعیدی کیا: اجرای طرح توسعه میدان امام (ره ) ارومیه سرعت می گیرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/03 اقتصاد.مسکن و شهرسازی.میدان امام ارومیه.طرح توسعه ارومیه- وزیرمسکن و شهرسازی ،گفت: اجرای طرح توسعه میدان امام (ره ) شهر ارومیه با مشارکت شهرداری و با واگذاری زمین توسط سازمان مسکن و شهرسازی سرعت می گیرد.
محمد سعیدی کیا ،عصرپنجشنبه درنشست بررسی مشکلات موجود برسر راه اجرای طرح توسعه میدان امام (ره ) ارومیه افزود: با تملک زمین های اطراف میدان، روند اجرای این طرح بهتر می شود .
وی با تاکید برلزوم مشارکت مردم برای تسریع دراتمام این طرح، ازدستگاههای اجرایی خواست مشکلات اجرایی طرح از جمله طرح توسعه و مشاور طرح گسترش میدان امام (ره ) را بزودی مرتفع کنند.
معاون عمران و بهسازی شهری وزیرمسکن و شهرسازی نیز درادامه این نشست گفت: اجرای این طرح که از پانزده سال پیش آغاز شده است در 9 بلوک و در دو مرحله در حال اجراست.
محسن اکبرزاده افزود: مرحله اول این طرح درچهار بلوک با 70 میلیارد ریال اعتباردرحال اجراست که پیش بینی می شود تا پایان سال 90 به پایان برسد.
وی با بیان اینکه برای اتمام طرح توسعه میدان امام (ره ) ارومیه 250 میلیارد اعتبار موردنیاز است، اظهارداشت: فاز دوم این طرح که شامل پنج بلوک مجزاست، تا چهارسال آینده به اتمام خواهد رسید.
شهردارارومیه نیز دراین جلسه با انتقاد از کندی روند اجرای طرح توسعه میدان امام (ره ) گفت: اتمام این طرح نیازمند اصلاح و بازنگری درهدف گذاری اولیه پروژه است.
ابراهیم بازیان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در بهیود بافت فرسوده شهری ارومیه یادآورشد: در صورت تملک زمین های اطراف این طرح توسط نهادهای ذیربط همچون سازمان مسکن و شهرسازی و اداره کل اوقاف و امورخیریه، شهرداری ارومیه آمادگی کامل برای اجرا و اتمام بهینه این را طرح دارد.
وی افزود: با اتمام این طرح زمینه برای توسعه بافت شهری و بازارسنتی این شهر فراهم می شود.
وزیرمسکن و شهرسازی برای بازدید از چند پروژه عمرانی مسکن و شهرسازی و شرکت در نشست شورای مسکن استان آذربایجانغربی، به این استان سفر کرده است 7130 / 1139/587 شماره 450 ساعت 18:51 تمام