آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه شش بهمن آمل برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/06 اجتماعی.ششم بهمن آمل.مراسم.شهدا ساری - آیین گرامیداشت یاد خاطره شهدای حماسه شش بهمن سال 1360 آمل شنبه شب در محل مصلی این شهرستان با حضور خانواده های شهدا ، آحاد مردم و مسوولان اجرایی استانی و کشوری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، دراین مراسم سردار سید محمد حجازی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر حفظ و پایبندی به خون شهدای شش بهمن آمل تاکید کرد و گفت: امروز به بهای خون همین شهیدان است که انقلاب اسلامی، دستاوردهای بسیار عظیمی در جهان داشته است.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بررسی دلایل واقعه شش بهمن آمل همچنین گفت: کودتای منافقین در این شهرستان توجیه سیاسی داشته و حاکم شدن اعتقادات نظام طاغوت را در منطقه در سر داشتند.
وی با بیان اینکه باید به حماسه مقاومت مردم آمل در برابر منافقان در ششم بهمن به دید ملی نگریسته شود ، تصریح کرد: نیروهای مخالف برقراری نظام اسلامی دراین روز با با تاسی از برخی جنگ های جنگلی اقدام به حمله مردم کردند که با مقاومت همه جانبه مواجه شدند.
وی با بیان اینکه چنین حادثه ای که در نطفه خفه شده است ، بهترین درس به دشمنان انقلاب بود، گفت: مقاومت مردم هزارسنگر آمل نشان داد که جنگل های شمال جای نفوذ دشمنان و ضد انقلابیون نیست .
سردار حجازی خاطر نشان کرد: امروز خون شهیدان، سلامت جامعه را بیمه کرده و دشمن نمی تواند برای سرکوب کردن این نظام اقدامی کند.
وی با بیان اینکه امروز ارزش های انقلاب اسلامی در دنیا در حال گسترش است و روز به روز شاهد به ثمر رسیدن نتایج آن در بین ملت های مختلف دنیا هستیم ، اظهار داشت : تظاهرات و اعتراض ملت ها علیه رژیم صهیونیستی در مبارزه با مردم غزه از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است .
سردار حجازی به رسوا شدن سران کشورهای عرب در جریان مقاومت و مبارزه مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امروز سران عرب از ترس و وحشت اینکه چرا به مردم خودشان اجازه تظاهرات ندادند به خود می لرزند.
حادثه 1360 شهر هزار سنگر آمل به دنبال اعلام مبارزه مسلحانه مخالفین نظام نوپای جمهوری اسلامی به وقوع پیوست.
اتحادیه کمونیست های ایران که متشکل از مارکسیست - لنینیست های چپ بودند با ارزیابی موقعیت های جغرافیایی ، جنگل های آمل را مناسب برای عملیات چریکی تشخیص دادند و در آنجا مستقر شدند.
صبح روز ششم بهمن 1360 پس از دو مرحله حمله چریکی منافقین، مردم با سنگربندی در شهر و مقابله با نیروهای اتحادیه، آرایش آنها رابرهم زدند که در نتیجه مقاومت مردم با کشته شدن 34 نفر از کمونیستها و چند زخمی و همچنین دستگیری 30 نفر از آنان، این مبارزه با پیروزی مردم آمل به پایان رسید.
در حماسه ششم بهمن آمل 40 نفر از سربازان این شهرستان نیز شهید شدند . ک/3 2585/402/508 شماره 019 ساعت 09:45 تمام