بیمه محصولات کشاورزی بهترین شیوه مقابله با خسارات حوادث طبیعی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/23 اقتصاد.بیمه.کشاورزی زنجان- مسوول صندوق بیمه بانک کشاورزی استان زنجان، استفاده از بیمه محصولات کشاورزی و دامی را بهترین شیوه برای مقابله با خسارت ناشی از حوادث طبیعی دانست.
یوسف حیدری روزچهارشنبه به خبرنگار ایرناگفت: صنعت بیمه با پرداخت غرامت، میزان خسارت وارده ناشی از حوادثی مانند خشکسالی، سیل، طوفان و سرمازدگی به کشاورزان و دامداران را به حداقل می رساند.
وی، روند استقبال کشاورزان و دامداران استان زنجان از بیمه ی محصولات کشاورزی و دامی را مطلوب توصیف کرد و یادآورشد: این صندوق از جمله مهمترین نهاد حمایت کننده از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامی محسوب می شود.
حیدری، افزود: با توجه به نقش و اهمیت محصولات کشاورزی و دامی در اقتصاد کشورهای در حال توسعه نظیر ایران، بیمه ی اینگونه محصولات باید جدی گرفته شود.
مسوول صندوق بیمه بانک کشاورزی استان زنجان گفت: درزمان حاضر انوع محصولات کشاورزی و دامی از جمله گندم ، جو ، سیب زمینی ، پیاز ، دانه روغنی کلزا ، انگور ، زیتون ، بادام ، انار، حبوبات، چغندرقند، برنج، گوسفند، گاو، زنبورعسل، طیور، ماهیان سردآبی و گرمابی و مرتع در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
این کارشناس، زمان مراجعه کشاورزان و دامداران خسارت دیده به بانک را حداکثر تا هفت روز پس از وقوع حادثه اعلام کرد و افزود: نباید علایم خسارات وارده از بین برود تا کارشناسان بتوانند بررسی و اعلام نظر کنند.
وی تاکید کرد: درپی وقوع خسارت دامی باید بلافاصله کارشناسان مربوطه در جریان قرار گیرند و لاشه ی دام خسارت دیده نیز نباید از بین برده شود.
522/595/587 شماره 217 ساعت 16:39 تمام