موقوفات باید در جهت نیات واقفین و نیازهای جامعه استفاده شود.
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/30 اجتماعی.موقوفات.واقفین.نیاز زنجان- استاندار زنجان، عمل به نیات واقف را تکلیف شرعی بیان کرد و گفت: از موقوفات باید در جهت نیات واقفین و نیازهای جامعه استفاده شود.
محمد رئوفی نژاد روز چهارشنبه در کمیته احیای وقف، بر ساماندهی اموال موقوفات تاکید کرد و افزود: متاسفانه ساماندهی موقوفات در جامعه بسیار کند صورت می گیرد.
وی، یادآور شد: استفاده کنندگان از موقوفات نیز موظف به رعایت مسایل شرعی و بهره گیری از آن در جهت نیات واقف هستند.
استاندار زنجان، بابیان اینکه در گذشته رویکرد درستی بر موقوفات حاکم نبوده است، بر ضرورت نگاه صحیح به موقوفات در جامعه تاکید کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان زنجان نیز با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه، گفت: رویکرد اصلی موقوفات برآورده کردن نیازهای فرهنگی جامعه است.
حجت الاسلام علی باقری بر لزوم احیای موقوفات در استان تاکید کرد و افزود: در زمان حاضر دوهزارو 171موقوفه با یک هزارو 919نیات واقف در این استان تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار دارد.
وی، شمار رقبه های موجود در استان را 19هزارو 758مورد عنوان کردو یادآورشد: اعتمادسازی در جامعه و استفاده از موقوفات بر اساس نیات واقفین ، لازمه ی گسترش فرهنگ وقف در جامعه و بین آحاد مختلف مردم است.
حجت الاسلام باقری، تعداد مساجد فعال در استان زنجان را یکهزار و 412 مسجد اعلام کرد و افزود: در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان، 24میلیارد ریال اعتبار به مساجد، مصلی ها و حوزه های علمیه اختصاص یافت.
522/587/595 شماره 082 ساعت 11:21 تمام