تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۱
یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی گناباد آغاز شد ...............................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/12/87 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.
نخستین یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد روز یکشنبه با حضور خانواده معظم شهدای این شهرستان آغاز شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به این یادواره گفت: دوران دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیت و موقعیتی بود که این ملت بتواند اعماق جوهره خودش را در ابعاد مختلف نشان دهد.
دکتر باقر لنکرانی افزود: بدون شک یکی از عوامل مهم و اساسی مقاومت و پیروزی در دفاع هشت ساله، نیروی انسانی بود، نیروهای متشکل از بهترین و قویترین مردان به ویژه جوانان عاشق و شهادت طلب مهین اسلامی که در دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور مقدس جمهوری اسلامی سر از پا نمی شناختند.
وی بیان کرد: مقاومت تحسین برانگیز جوانان برومند این سرزمین در برابر استکبار جهانی، صحنه های بی بدیل و بی نظیری از شهادت و ایثار را خلق کرد که اگر به ضبط، ثبت، تفسیر و توزیع آن اهتمام نورزیم به فرهنگ و تاریخ مردم این مرز و بوم جفایی جبران ناپذیر روا داشته ایم، خلق این آثار اعجازآور و حیرت انگیز که طبق فرمایش آن مقتدای سفر کرده، به جز در برهه ای کوتاه از صدر اسلام همانند ندارد، حجت را برهمگان تمام کرده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه پیام خود افزود: در هشت سال دفاع مقدس یکی از قشرهایی که از خود شجاعت و شهادمت نشان دادند پزشکان و دانشجویان پزشکی بودند که با حضور در جبهه ها ایثار را به معنای واقعی به تصویر کشیدند.
"از افتخارات دیگر این قشر خدوم این است که طبق آمارها جمعا تا حدود 10 درصد نیروهای اعزامی به جبهه ها را کادر پزشکی تشکیل می دادند. به دلیل حجم بالای کار هنگام عملیات جنگی گاه می شد این گروهها تا 72 ساعت بدون انقطاع کار می کردند و لحظه ای آرام نمی نشستند، خدمات ارزنده این عزیزان در حوزه امدادرسانی و اقدامات اورژانس در صحنه عملیات یقینا در کاهش تلفات انسانی بسیار موثر بود." وی گفت: تلاش شبانه روزی و بدون ادعای گروه های پزشکی در قالب تیم های تخصصی و عمومی در خطوط مقدم جبهه ها و بیمارستانهای صحرایی مرهون فرهنگ بسیجی و ایمان جامعه پزشکی بود که صحنه های زیبایی از جوانمردی، رشادت و ایثار و از خود گذشتگی را در دل تاریخ پرافتخار این مملکت ثبت و ضبط کرد.
"جا دارد در این یادواره یک بار دیگر به خاطرات این قشر خدوم و فداکار از جمله جانباز شهید دکتر علی پورابراهیم مراجعه کرد و آن حادثه های تکرار نشدنی را دوباره و صدباره خواند و از آنها برای تفسیر، عرفان و حکمت اسلامی بهره جست." رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در این مراسم گفت: همیشه در تاریخ ملتها روزها و حوادثی پیش می آید که بدون ایثار و فداکاری بسیاری از خطرات را نمی توان پشت سر نهاد، اینجا است که گروهی مومن و ایثارگر باید به میدان آیند و بانثار خون خود از آیین حق پاسداری کنند.
دکتر علیرضا مسلم افزود: گرچه امروز راه شهادت به معنای خاص آن به روی عامه مردم بسته شده اما مسیر شهادت در معنای گسترده عام آن باز است.
وی اضافه کرد: ما که از غافله شهدا جا مانده ایم باید که در این راه قدم نهمیم و با پاسداشت خونهای پاک شهدای گرانقدر به وظایف خطیر و الهی خویش عمل نماییم.
شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی حدود 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده که جامعه پزشکی نیز در آن سهیم است.ک/2 514/662/589/660 شماره 117 ساعت 13:13 تمام